Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

03 juli, 2022, 03:48

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.874
  • Latest: hfolkers
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.136
  • Totaal aantal topics: 10.228
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 26
Total: 26

HOW TO: demonteren bekleding deuren

Gestart door Lagunainitiale, 07 maart, 2012, 13:38

Vorige topic - Volgende topic

Slablaadje

Wil de achterbekleding los halen, iemand een idee hoe dit werkt?
Heb het al eens geprobeerd maar lijkt op plekken vast te zitten die ik niet kan vinden.

Ik trek liever niet te hard aan de bekleding i.v.m. de clipjes die af kunnen breken  ::)
Nu: 2011 Renault Laguna III PH2 2.0 dCi 150 Initiale

Ex: 2006 Renault Laguna II PH2 2.0 dCi 150 Tech Line

Gemiddeld verbruik: 

Slablaadje

Volgens filmpje op Youtube maak je hem los achter de portiergreep en vervolgens trek je de hele bekleding er af, net zoals bij de Laguna 2.

Bron filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=MBxPfc6fXBI

Makkie  :D

Gemiddeld verbruik: 

incmve

Afgelopen weekend het achterportier los gemaakt van mijn lag. 2 omdat de verlichting niet aan gaat bij die deur.
Ik had er 3 schroeven er in zitten, 1 achter de portiergreep en 2 aan de onderkant.

Slablaadje

Heb na bijna een jaar dan toch de moed bij elkaar geraapt en de achterbekleding gedemonteerd.
Bij mij zat er een rammel in. Ook als je de deurvanger wil vervangen of iets anders moet je dit er af.
De clipjes zitten muurvast (in tegenstelling tot de voorzijde) maar het is toch gelukt.

Omdat ik nergens een handleiding kan vinden een paar foto's gemaakt/van internet gepakt.
Gaat om de rechter achterdeur.

Werkplaatshandleiding uitleg

Haal de raamschakelaar er uit. Wip eerst de onderkant omhoog en trek hem dan naar je toe (hij loopt wat door onder de voorkant dus haakt)
Hieronder zit een witte clip, trek die er uit. Haal stekker uit de raamschakelaar en leg de schakelaar apart.

Achter de deurgreep zit een torx schroef. Haal deze er uit.

Nu komt het moeilijke stuk. Heb 3 foto's om te laten zien waar de clipjes vast zitten. Werkplaatshandleiding is onduidelijk hierin.
Op alle aangegeven plekken zitten clips die muurvast zitten. Verder zitten bovenin clips waar de bekleding op rust.
De bekleding moet dus naar BOVEN er af. Om de clips los te halen moet je de bekleding los trekken.
Mijn advies is om rechtsboven aan te beginnen en zo naar beneden te werken. Uiteindelijk schiet hij er af.
Haal vervolgens de stekkers los van de hogetonen speaker en de kabel van de deurgreep. Nu kun je de bekleding naar boven er af duwen.

Voor de mensen die ook last hebben van een rammel in het portier: het zat bij mij in de metalen clips bovenaan.
Deze worden langzaam wat ruimer en gaan dan rammelen. Voor zekerheid heb ik schuimrubber geplakt op de bekleding.
Verder de punten waar bekleding het portier raakt met vet gesmeerd zodat het niet meer rammelt.

Hoop dat dit helpt  :)

Gemiddeld verbruik: 

SMF spam blocked by CleanTalk