Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

01 februari, 2023, 00:17

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.908
  • Latest: Ralph Z
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.517
  • Totaal aantal topics: 10.259
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 37
Total: 38

vervangen van remblokken achteraan?

Gestart door ruudske, 14 juli, 2011, 15:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoef

#15
okeee
dank voor de snelle reactie

even voor mijn onnozelheid de remblokken blijven op de schijf zitten en schuif de remklauw van de remblokken af ?
het probleem is dat ik de blokken niet over de ingesleten rand op de schijfrem krijg.


Viper

yep, zo is het.

Enkel de binnenste remblok zit met veertjes op de klauw maar dan nog kan je deze zonder moeite eraf schuiven.

Controleer je schijven ook maar goed he, niet dat ze te dus geworden zijn

zoef

oke dank je wel hou je op de hoogte
ga het proberen

groet
rindert

zoef


he weer terug
Nou..... dat gaat niet de remblokken worden vast gehouden door de remklauw/zadel  ???

marxander

Aan de achterkant zitten 2 bouten maat 18 als ik mij niet vergis... die moet je los draaien en dan kan je het gedeelte eruit schuiven of tikken.
Let op dit kan aardig vast zitten, dan komen de remblokken wel los te liggen.
Daarna kan je de rem cilinder terug draaien.

zoef

#20
Moet ik de geleidebouten dan ook losdraaien uit het rem zadel?
ik heb het gevoel als of ik twee linker handen heb en een hoofd vol zaagsel ik snap er niets van
het zadel en de rem klauw haken toch in elkaar als een geheel ik krijg de remkauw niet van de remblok geschoven

need more imput sorry  :-\

marxander

Sorry bij vervanging van de remblokken blijft de klauw vast en moet je de zadel los maken die zitten achter dopjes.
Als je die los maakt kan je de zadel verwijderen, dus dan blijft de beugel op de plek.
Wat ik eerder typte over die bouten dat is voor als je de schijven ook moet vernieuwen dan moet die beugel er ook af.

Dus gewoon die inbus geloof ik achter die dopjes los draaien.

zoef

ahhhhhhhhhh
snap ga aan de gang
thanks =fix=

Viper

Citaat van: zoef op 10 november, 2013, 13:21
he weer terug
Nou..... dat gaat niet de remblokken worden vast gehouden door de remklauw/zadel  ???


Als die imbussen van 7 los zijn dan moet je dus met je schroevendraaier werken.

dus, tussen het remzadel (het deel waar de blokken boven en onder tegen zitten) en de remklauw (het deel wat de remblokken samen drukt)


Lagunainitiale

Maar meet eerst eens de dikte van de remschijf, deze lijkt me te dun op de foto te zien. Zonde van de nieuwe blokken als later ook de schijven vervangen moeten worden.

zoef

#25
nog een opmerking
bij mijn saxo kan ik de remcilinder zonder druk naar binnen draaien
is dat met deze ook zo ?
nee de remschijf is dik genoeg de reden dat ik de blokken vervang is omdat de achterste scheef is af gesleten ben er tevens achtergekomen dat de remblokken niet de juiste zijn....
vandaar waarschijnlijk scheef

Viper

je moet de cilinders al duwend indraaien.

maarja, dan moet je wel het gereedschap hebben ervoor natuurlijk :P

zoef

tja ik zal es even snuffelen in de omgeving maar het gaat lukken
bedank mannen
groet

zoef

tis gelukt een dingetje nog ze piepen ?!!!!

hebben jullie daar ook een oplossing voor ?

alvast bedankt

Viper

heb je originele remblokken genomen ?? zo nee, welk merk ?

SMF spam blocked by CleanTalk