Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

01 februari, 2023, 01:22

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.908
  • Latest: Ralph Z
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.517
  • Totaal aantal topics: 10.259
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 39
Total: 39

vervangen van remblokken achteraan?

Gestart door ruudske, 14 juli, 2011, 15:09

Vorige topic - Volgende topic

ruudske

Hey,

Heb onlangs een 2.0d 150pk gekocht maar m'n remmen zijn op.  Zou ze zelf vervange maar wil weten of er addertjes onder 't gras zitten?
Iemand tips?

Groet Ruudske

lagman

nee geen addertjes onder het gras alleen even opletten met het terug drukken van de cups
dat je dit duwend en draaien tegelijk moet doen ivm je handrem..

maddriver

Remschijven zijn met lagers :o Tenminste die van mij dan 180Dci GT WS.

Lagunainitiale

Weet iemand voor mij het aantrekmoment voor de naafmoer achterzijde?
En is er nog een speciale manier om de handrem los te houden? Of kan je gewoon de winter stand gebruiken zoals beschreven in het boekje?

En is het mechanisme van handrem op de klauw hetzelfde als die van een handbediende versie? Dit indien er wat fout zou gaan weet ik of ik gewoon de routine van een normale klauw aan moet houden ;)

koolio

Citaat van: Lagunainitiale op 17 april, 2012, 18:49
Weet iemand voor mij het aantrekmoment voor de naafmoer achterzijde?
En is er nog een speciale manier om de handrem los te houden? Of kan je gewoon de winter stand gebruiken zoals beschreven in het boekje?

En is het mechanisme van handrem op de klauw hetzelfde als die van een handbediende versie? Dit indien er wat fout zou gaan weet ik of ik gewoon de routine van een normale klauw aan moet houden ;)

Is het eenvoudig gebleken? Zag vandaag bij het wisselen van de veren dat mijn blokjes achter er ook aan zitten te komen.

Lagunainitiale

Ja geen enkel probleem zelfde als handbediende remmen.

koolio

Ok top! Ook maar es bij de doe hetzelf garage doen na de vakantie.
Iemand nog een goed adresje om online blokjes te kopen?

Lagunainitiale

Heb je de schijven na gemeten? Die van mij waren bij 145000 km al te dun.

koolio

Nee niet gemeten, maar uit de onderhoudshistorie weet ik dat ze al eens zijn vervangen.

GTMart

Is er al een aanhaalmoment bekend en heb je verder nog speciaal gereedschap nodig om de schijf met lager te verwijderen?

groet
Espace phII  3.5V6 Initiale

Lagunainitiale

280nm geloof ik. Enkel hele grote dopsleutel 34 uitmijn hoofd. Daarna glijd de schijf er zo af.

GTMart

Espace phII  3.5V6 Initiale

Lagunainitiale

zoef

Heren
Ik had het zelfde karweitje in het hoofd (blokken achter vervangen)
maar loop tegen een probleem aan.
ik kan de remkauw er niet af krijgen omdat de rand op de remschijf te hoog is .........
ik heb geprobeerd met een lijmklem de remcilinder in te drukken (heel voorzichtig)om genoeg ruimte te creƫren maar ik krijg niet genoeg speling om de blokken er overheen te schuiven.
Rem leiding eraf gehad handrem kabel los maar het wil niet.....

iemand een idee?
alvast bedankt

Viper

Citaat van: zoef op 09 november, 2013, 15:04
Rem leiding eraf gehad

Oei, dat is niet goed!!

Het is eigenlijk heel simpel.

Neem een grote stevige platte schroevendraaier en steek die tussen het remzadel en de remklauw en duw dan de schroevendraaier naar beneden zodat de remklauw gaat kantelen.

Je remklauw gaat dan over de remblokken schuiven en los komen (kan wel zijn dat je dit aan de bovenkant ook moet doen en zelfs een paar keren moet herhalen)

Je remblokken blijven dan gewoon in het remzadel zitten (wat niet erg is natuurlijk)

Denk er natuurlijk nu wel aan dat je je remmen moet ontluchten aangezien je die leiding hebt los gemaakt he !!

SMF spam blocked by CleanTalk