Auteur Topic: how to: versterker aansluiten op de standaard radio (chat)  (gelezen 36234 keer)

warlord

• Gast
Re: how to: versterker aansluiten op de standaard radio (chat)
« Reactie #15 Gepost op: 11 maart, 2011, 16:27:39 »
Lijkt wel een tuinslang ???

MWesterweele

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 14 maart, 2011, 12:08:11 »
Waarschijnlijk een kabel met siliconenmantel, beter bestand tegen hogere temperaturen en kan de kabel iets dunner blijven.

Voor het trekken van een voedingskabel voor de versterker geeft de fabrikant vaak aan (al dan of niet op de site) welke dikte kabel je dient te gebruiken, als deze niet al standaard mee geleverd is.

Offline Viper

• The Renault Dokter
  • Bestuur
  • Platinum member
  • Geslacht: Man
    • my car, final pics at page 9
« Reactie #17 Gepost op: 14 maart, 2011, 23:54:40 »
zo dun is de kabel niet hoor als je weet dat er 175A door gaat.

fs1

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 15 maart, 2011, 08:43:52 »
nof offense ive, maar euhm 175A? je bedoelt dat deze kabel geschikt is voor 175A? toch niet dat dat door jouw systeem getrokken wordt? da's 2100W!

Offline Viper

• The Renault Dokter
  • Bestuur
  • Platinum member
« Reactie #19 Gepost op: 15 maart, 2011, 22:00:38 »
en hoeveel denk je dan wel niet dat die audison trekt ?? :P

tis een vrx1500 he :P (interne zekering van 150A onboard)

Offline Ed

• :)
  • Diamond member
    • Facebook
« Reactie #20 Gepost op: 04 december, 2013, 19:02:34 »
Ok, wederom een oude koe.

Ik heb dus in de Laguna een Cabasse Auditorium radio icm een Carminat navigatiesysteem. Inmiddels heb ik de Cabasse luidsprekers al vervangen door mijn Infinity Kappa en Reference speakers. Nu wilde ik dus de Cabasse vervangen voor mijn Pioneer unit, zodat ik MP3's kan afspelen en ik mijn sub via mijn versterker op de Pioneer kan aansluiten. Helaas werkt de stalk adapter niet met de Pioneer, waardoor ik geen stuurwielbediening heb en geen radio-info op het display. Ik heb dus de Cabasse teruggezet, maar nu ben ik aan het kijken hoe ik dan wel mp3's kan afspelen en hoe ik de subwoofer kan aansluiten. Voor de mp3's zijn er meerdere oplossingen.

Mijn probleem is dus alleen dat als ik mijn versterker via high-low converter op 2 kanalen ga aansluiten, ik 2 kanalen van de radio kwijt ben, terwijl ik 4 kanalen heb nodig heb voor de speakers voor en achter. Ik vraag me nu af, ervan uitgaande dat ik 2 kanalen ga gebruiken voor de versterker en daarop de sub, de overige 2 kanalen ook op een 2-kanaals versterker worden aangesloten met per kanaal 2 speakers per kant (voor + achter). Dus kanaal 1 (linker voor speaker + linker achter speaker) en kanaal 2 (rechter voor speaker + rechter achter speaker). Ik vraag me af hoe dat vermogen dan wordt verdeeld, als het al mogelijk is...?

Offline Viper

• The Renault Dokter
  • Bestuur
  • Platinum member
« Reactie #21 Gepost op: 04 december, 2013, 23:51:45 »
en waarom geen 4 kanaals omvormer ??

Dan heb je al je speakers apart en kan je (eventueel) van een bepaald kanaal je sub aftakken.

Ff voor de zekerheid, je hebt dus je Cabasse radio waar je 2 versterkers op wil aansluiten, 1 voor de sub en 1 voor de 4 speakers ??

Offline Ed

• :)
  • Diamond member
    • Facebook
« Reactie #22 Gepost op: 05 december, 2013, 00:45:17 »
Ow kan dat ook, met 2 kanalen via omvormer naar 4 kanaals? Wist ik veel...  ;D Maar ja, dat is waar ik naar zoek idd. De versterker waarmee ik de sub aanstuur heeft overigens zo'n 3 polige high input ingang.

Offline Viper

• The Renault Dokter
  • Bestuur
  • Platinum member
« Reactie #23 Gepost op: 05 december, 2013, 19:59:36 »
3 polige high input ??

wat bedoel je met 3 polig ??

met een high input heb je wel geen omvormer nodig natuurlijk.

maar euh, je radio geeft toch 4 kanalen uit ?? dus dan kan je daar toch een 4 kanaals op zetten .....

fs1

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: 05 december, 2013, 21:15:06 »
waar je eigelijk naar op zoek bent is een 5-kanaals versterker, 5 uitgangen dus, inclusief eentje voor subwoofer dan, aansturen kan met 2 kanalen of 4, 4 is niet echt nodig, zeg nu zelf, wanneer heb je ooit al je achterste speakers harder of zachter gezet dan je voorste door middel van de fader front / rear" optie?

Offline Viper

• The Renault Dokter
  • Bestuur
  • Platinum member
« Reactie #25 Gepost op: 05 december, 2013, 21:22:07 »
dat is ook een optie natuurlijk

Offline robert

• Chrome member
  • *
  • Geef gaas maan !!
« Reactie #26 Gepost op: 03 januari, 2015, 15:05:23 »
Eventjes een aanvulling op de stroomvooziening achterin de kofferbak...
Ik heb gisteren achterin in mijn Lag2 Phase2 grandtour een actieve sub geplaatst.

De Pioneer TS-WX710a

Nadat ik een uur voor niks in de kou gezocht heb naar een geschikte plek om de stroomkabel vanaf de accu naar binnen te krijgen, het forum maar eens doorgespit bij een warme kop koffie  :)
Hier las ik in een topic dat er een stroomkabel in de kofferbak zou liggen voor een alarminstallatie, welke na het plaatsen van een zekering geschikt was voor stroomvoorziening.

----

Ikke terug de kou in en eventjes verder zoeken....

In de zekeringkast is een lege plek, nr6, waarbij op de legenda op het klepje een caravan staat icm een 30amp zekering.     Das al iets dus..... Mijn subje is 200w en heeft in de meegeleverde voedingskabel een 15amp zekering zitten. Ruim voldoende capaciteit van de kabel dus, als deze 30amp mag hebben...

Achterin, tegen de linker zijkant zit een stekker, waarop verder niets is aangesloten, maar waarin wel een dikke kabel zit. Deze kabel aan de multimeter gehangen en 0v erop...
Eventjes een zekering in de lege plek nr6 gezet en ja hoor.... We hebben stroom  =thnx=

Conclusie: deze stekker wordt vast gebruikt om een originele trekhaak makkelijk van de juiste verlichting en stroom te kunnen voorzien. Ik twijfel dan ook eraan dat deze voor een alarm is ?

De meegeleverde voedingskabel heb ik aan deze kabel uit genoemde stekker gesoldeerd en nadat ik een universele iso-stekker/kabel (makkelijker aftakken van achterspeakers) tussen de originele radioaansluiting gezet heb, werkt alles perfect en heb ik een stukken beter geluid in mn laggie...

« Laatst bewerkt op: 03 januari, 2015, 15:21:00 door robert »
Laguna II Ph.II 2.0T 16V 170pk Grand Tour Techline Okt. 2006 !!

Lag-3.0-V6

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 03 januari, 2015, 15:34:36 »
T voordeel van de 2/2 dus? Ik meen deze vrije zekering niet te hebben. Heb n voeding van voor weggehaald....

En t geluid knapt er echt van op he??  ;) ;)

Wat motor rij je?? Zie t wat moeilijk.......

Offline Paul

• Gold member
  • Estate GT dCi 180 4-control
    • Mijn  Laguna's
Re:
« Reactie #28 Gepost op: 03 januari, 2015, 15:39:40 »
Is wel de stekker van het alarm. De phase 1 heeft hem ook

Offline robert

• Chrome member
  • *
  • Geef gaas maan !!
« Reactie #29 Gepost op: 03 januari, 2015, 17:29:17 »
@Lag-3.0-v6:
Het is een 2.0t 170 pk.  Bevalt prima  >:D

@paul:
Waarom staat er dan een afbeelding van een caravan tussen 2 pijlen bij als icoontje?
Dit betekent toch continu 12v voor de caravan, oa koelkast en verlichting van zo'n ding....
Lijkt me trouwens een beetje overdreven om een alarmpje 30amp te gaan zekeren
« Laatst bewerkt op: 03 januari, 2015, 17:40:19 door robert »
Laguna II Ph.II 2.0T 16V 170pk Grand Tour Techline Okt. 2006 !!