Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 06:35

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 46
Total: 46

Uitlaten topic

Gestart door Viper, 30 juni, 2009, 21:31

Vorige topic - Volgende topic

melcon

Dat hangt er vanaf, 2004 is een overgangsjaar volgens mij.
Fase 3 denk ik heeft nog renault, en de opvolger daarvan zitten die 2.0 diesels in.
(van ford denk ik?)

edit:
niet van ford, maar ook niet van renault.
Renault heeft 90 x 83, de ford heeft 86 x 86 en de volvo heeft 85,0 x 88,0....
Peugeot mischien?

Of gewoon de zoveelste fout van autoweek (no suprise there)  :P :P :P :P?

Peugeot dus, zelfde boring x slag en inhoud  !!

V6Power

ik wil eigenlijk ook wel een mooi sportief geluid uit me lagje maar om er nu zo'n sport eind demper op te zetten lijkt me overkill want dan krijg je weer zo'n overdreven hard geluid zoals je ook wel eens bij die kleuters in honda crxjes of golfjes ziet.

iemand een tip? ik zag bij een tunning shop ook een soort fluitje die je op je bestaande uitlaat kan schroeven voor (je raad het al) een fluitend geluid van een turbo.

stinkie

Je mag mijn turbo ook hebben hoor hoor, dan heb je een echte die fluit ;) ;D ;D ;D

Paul

Bij de S40/V50
De 1.6d 110pk is een 1,6HDI-F van Peugeot
De 2.0d 140pk is de 2.0 Duratorq van de Ford Mondeo (loopt erg fijn)
De D5 163 en 180pk is de 5 cilinder van Volvo zelf.

Viper

Citaat van: V6Power op 06 juli, 2009, 15:27
iemand een tip?

je kunt zonder moeite eens proberen om je uitlaat los te doen juist voor de laatste demper en dan eens gaan rijden en horen wat dat geeft.

want ik denk niet dat als je je middendemper weg zou halen dat je dan iets geluid gaat winnen.

maar zijn er dan geen sportdempers die een beetje subtiel klinken voor uwe ?

melcon

Citaat van: megane16v op 06 juli, 2009, 17:26
Bij de S40/V50
De 1.6d 110pk is een 1,6HDI-F van Peugeot
De 2.0d 140pk is de 2.0 Duratorq van de Ford Mondeo (loopt erg fijn)
De D5 163 en 180pk is de 5 cilinder van Volvo zelf.
Foutje van autoweek dan? Want de ford motor heeft een hele andere boring x slag als de volvo.

V6Power

Zal het eens proberen, eens kijken wat het geluid dan is. Kwa sportdempers ben ik niet echt bekend, zal eens op internet rond snuffelen.

Paul

Citaat van: Maarten Jan op 07 juli, 2009, 08:41
Foutje van autoweek dan? Want de ford motor heeft een hele andere boring x slag als de volvo.

Ik weet zeker dat het een ford is.
Een vriend van mij had er 1 van 2004. Daar lag echt de fordmotor in (staat overal motorcraft op ;D ).
Mijn vader is ooit als vervanger van de laguna maar een 2.0d van 2006 wezen kijken daar lag dezelfde motor in.
Die 1e heet trouwens 385.000km gereden zonder problemen (1x poelie aicopomp en 1x turbodrukzender  !!).
Daarna ging de brandstofpomp kapot. Is nu ingeruid voor een D5.

melcon

Oke, autoweek dus , verbaasd me niks  :P

Toch lees je ook wel veel problemen met die ford diesels, koppakkingen, drijfstanglagers,
brandstof pompen, beetje drama. Maar goed,  zoals we altijd bij de laguna zeggen, je leest
alleen de negatieve dingen want de positieve blijven meestal achterwege  :)

D5 lees je nooit wat negatiefs over, dus dat moet wel een goede motor zijn  !!

Viper

die is zoveel ik weet ook te verkrijgen ja.

interesse ?  8)

Viper

die is te lang.

maar zo een uitlaat z'n eindstukken staan wel los van de demper dus je kan zonder moeite gewoon andere eindstukken steken he  !!

Ed

Toen mijn middendemper een tijd terug tijdens het rijden eraf brak van ellende, nou dat was toch wel een hoop kabaal. Diep en hard, echt heel hard. Alleen met je kat rijden in een 16v als de mijne is toch echt niet aan te raden. Met enkel zonder einddemper rondrijden, gaat bij mij al hard, incl. zonder middendemper is het 2 x zo erg, gewoon niet te harden. Een middendemper kan dus echt wel verschil uitmaken. Maar ja, de middendemper bij mij is er eentje met 2 potten eraan, dus dat geeft al aan dat er toch flink wat motorgeluid moet worden gedempt. Doorgaans hebben de Laguna 1's een middendemper met slechts 1 pot eraan. Ik vroeg me al af waarom er bij nou eentje zat met 2 potten, totdat de uitlaat eronder uit viel :D

rookie

kan, ik heb 1 iemand gehad die wou iets speciaal, die heeft 1 ronde buis aan beide kanten gemaakt, zoals jij het wil hebben. Ik heb nog wel eens kontakt met deze man. Hij is er blij mee, en dan ben ik ook blij mee  ;D

rookie

ik weet niet, maar als ik hem zo ken, en hij krijgt dat voor elkaar, moet het niet moeilijk zijn. Maar anders kun je die dingen zo op maat laten maken.

rookie

dat weet ik niet, maar wat ik begrepen heb was het een koopje, wat hij vond dan.

SMF spam blocked by CleanTalk