Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 07:01

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 44
Total: 44

Uitlaten topic

Gestart door Viper, 30 juni, 2009, 21:31

Vorige topic - Volgende topic

Turbo

hmmmm uitdaging dus om er een lege kat onder te knutselen  ::)

Viper

Turbo

Viper

dat zou kunnen werken maar of het ook werkt op een laguna weet ik niet ;D

Turbo

in Amerika hebben ze een systeem wat de 2e lambdasonde gaat foppen als zijnde een mini cat
https://www.bigdaddiesgarage.com/mini-cat-cel-fix.html
alleen dus de vraag wederom zou het systeem hierin trappen ?
vooralsnog ga ik een 2e cat leegmaken en een pijp erin proberen te lassen en daarna gaat de uitdaging komen om de 2e lambdasonde te foppen 

Turbo

weet iemand of de diameter van de uitlaat middenpijp van de 1.9 diesel groter is dan die van de 2.0 turbo ?
het verhaal met de middendemper weghalen is een goedkopere oplossing dan het kat verhaal ....
past eventueel dus de pijp zonder demper van de diesel ?

Viper

Ik weet het niet zeker maar denk wel dat de diameter hetzelfde is. Denk er wel aan dat bij het weghalen van de middendemper je geen winst gaat maken. Niet in vermogen en ook niet in geluid.

Ed

Roel, ik zou toch onderzoeken wat het aanpassen van de actuator voor een effect heeft op de prestaties van je blok. Dat zou al moeten resulteren in PK winst, puur omdat je de druk in de turbo daarmee iets laat oplopen voordat de wastegate open gegooid wordt. Het werkte bij mijn V40 T4, ik kon zonder problemen zo'n 3 tiende bar erbij "draaien". Daarna begon het blok te pingelen, maar dan zit je al tegen een PK winst van ca 25-30 PK aan, puur met mechanische aanpassing. Ik weet alleen niet of de druk bij de Laguna electronisch aangepast wordt?

Turbo

Als alles doorgaat gaat dit dinsdag gecontroleerd worden en eventueel afgesteld

Ed

Turbo

Vandaag af laten stellen en het scheelt
De werkdruk lag veel te laag en na opnieuw instellen heb ik zelfs het idee dat het verbruik ook iets gunstiger is geworden

SMF spam blocked by CleanTalk