Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 05:34

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 46
Total: 46

Uitlaten topic

Gestart door Viper, 30 juni, 2009, 21:31

Vorige topic - Volgende topic

Viper

van een 3.0DCI wel :P misschien de blok uit geboord ??

Ton, kun je van deze topic een sticky make ??

stinkie

Ed

Oei oei, een vraag die een ander merk betreft... waar gaat het heen met dit forum :P

Viper

haha

nee nee, het gaat er vooral om dat ik niet weet hoe die lijn eruit ziet en wat voor effect het geeft.

Ed

Oh, het ging er mij alleen om hoe dat zit met een BMW 330D, E46 model (model vanaf 1998) mbt het geluid en zo, aangezien dit een 6 cilinder diesel betreft. Daarbij, ben zelf momenteel aan het kijken naar een andere auto.

Viper

das een 6 in lijn zeker ?

das nog geen commenrail he ??

Ed

Nee, een turbo diesel 6 cilinder in lijn :)

melcon

De e46 330d is al common rail, vw/audi is de enigste die daarmee nog vet achterloopt.
Die 330d is erg stil, en common rail, met een redelijke turbo, dempt dus ook veel.

Fijna auto's  !!

Ed

Ow toch een moderne common rail? Dus dan heb je niet dat typische diesel geluidje..

melcon

jup  :) was het overgangsjaar voor bmw, mooi op tijd  !!
Van de minder vermogende versies (323d geloof ik) had je in dat jaar
nog wel versies zonder common rail. Niet dat genagel inderdaad.

Ed

Ik wist dat niet, dat die commonrails dat typische geluidje dus niet hebben. Ik denk dat ik mijn vader maar eens moet inlichten. Ik heb hem eens gevraagd waarom hij geen diesel ging rijden omdat hij altijd "lui" rijdt. Hij vindt het geluid van de diesel vreselijk (het nagelen), de hoofdzakelijke reden dat hij op benzine rijdt (S40, 2004).

Lagunainitiale

Als er een diesel is die niet meer nagelt is dat die van Volvo wel, dan moet je je best doen om te horen dat het een diesel is. Heb ik heb wel over die 2ltr diesels.

Ed

Dat zou hij dan toch moeten weten :)  Hij is zo iemand die schakelt bij 2000 toeren.

melcon

De 1.9d's in die volvo's zijn overigens renault diesels  !!

Ronald ©

Daar zat ik ook aan te denken Maarten Jan, maar ik twijfel of Volvo in ´04 nog gebruik maakte van de Renault motoren.
Ik leef in m'n eigen wereld, maar dat geeft niet.      Ze kennen me daar.

"The winner ain't the one with the fastest car, it's the one who refuses to lose"

SMF spam blocked by CleanTalk