Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 06:55

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 40
Total: 40

Uitlaten topic

Gestart door Viper, 30 juni, 2009, 21:31

Vorige topic - Volgende topic

Viper

Post hier al je vragen en opmerkingen ivm uitlaten.  !!

Lagunainitiale

Feit: koelt gassen van circa 900 graden tot circa 80 graden af binnen drie meter ;D

Best knap als je er over nadenkt

Ed

Als je dan toch een discussie wil beginnen: wel of geen tegendruk van de uitlaat (demper) - wat is beter? :) Veel plezier ermee!

melcon

Bij een turbo motor sowieso geen tegendruk, bij een atmosferische motor zijn de meningen inderdaad verdeeld.
Maar als je naar auto's kijkt met serieus vermogen (ferrari, porsche, etc.) uit een atmosferische motor dan zie je
ook zo weinig mogelijk dempers, sportkats met zo weinig mogelijk tegendruk. Daar is ook een reden voor, die motoren
hebben veel klep overlap. Door middel van klep overlap wordt het restant van het verbrande mengsel uit de cilinder geduwd door nieuw vers mengsel.
Hierbij wil je uiteraard zo weinig mogelijk tegendruk, zodat het ouwe mengsel makkelijk uit de cilinder geduwd kan worden.

Maar goed, bij atmosferische motoren is vaak een punt van discussie.

Viper

das mooi uitgelegd se !!

maar we zulle het zo bekijken, een atmosferische motor (af fabriek) mag gerust tegendruk hebben.

Misschien sticky van make iemand ?

misskelly28

awel, dan stel ik hier de vraag maar....

Hoe krijg je meer geluid uit een 1.9  ??? (wel schoon geluid)

Sjaak

gat in de uitlaat maken voor de demper (of door laten roesten  ;) )

maar dat zul je wel niet bedoelen.

misschien de laatste demper verwijderen of leegmaken, maar ik denk dat niemand je van tevoren kan vertellen wat voor geluid je krijgt.

Ed

Mijn ervaring met de 2.0 16v benzine: zonder einddemper heb je meeeer dan zat geluid (lees: te veel.. ) :)

Viper

Citaat van: Sjaak op 01 juli, 2009, 21:37
gat in de uitlaat maken voor de demper (of door laten roesten  ;) )

maar dat zul je wel niet bedoelen.

misschien de laatste demper verwijderen of leegmaken, maar ik denk dat niemand je van tevoren kan vertellen wat voor geluid je krijgt.

::)

oke, hier komt het.

je hebt eigenlijk maar 2 mogelijkheden omdat je ook maar 2 dempers hebt.

- wil je meer geluid, dan moet je je einddemper weg halen.

- wil je meer turbo geluid dan moet je je kat weg nemen.

eigenlijk zou ik al eerder gaan voor het wegnemen van de kat omdat je turbo dan iets eerder gaan opnemen en je turbo ook iets feller gaat fluiten in je uitlaat.

Je moet het vooral eens proberen.

ik heb al een tijdje geen uitlaat meer getest op een dci en eerlijk gezegt weet ik ook niet meet zeker wat voor geluidje die maakt maar je kunt altijd een mooi geluid verkrijgen, je moet enkel weten hoe je het moet aanpakke.

bij die 2 liter moet je eigenlijk de middendemper weg halen. die dempt ook enorm en dan zal het geluid denkelijk wel beter uitkomen dan bij het weghalen van de einddemper.

melcon

Ik zou juist denken dat je een 1.9 (nog) stiller wil hebben, je koopt toch een daisel
om in maximaal comfort en stilte te reizen  ;) !!

misskelly28

een diesel maakt toch meer lawaai dan een naft?? Als het geluid niet te hard is en eerder sportief mag dat eigelijk wel vind ik  :)

melcon

een tdi wel ja  :P maar een common rail wordt heel stil ervaren (wordt ook meer geisoleerd,
en het geluid is veel minder doordringend), ondanks dat uit metingen blijkt dat ze iets meer
lawaai (zouden) maken. Maar dat wordt dus niet zo ervaren. En een diesel maakt een stuk minder
toeren bij 120, ook een pluspuntje voor het geluid ;)

Ed

Hoe zit dat met een 330D (e46)?

Viper

een dti, daar kun je een super geluidje uit halen  8)

hoezo, hoe zit het met een 330D ??

zitte we hier niet op een laguna furom ??

stinkie

Heb je nog nooit van een Laguna 330DCI gehoord dan ??? ;)

SMF spam blocked by CleanTalk