Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 05:02

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 43
Total: 43

aansluiting buis op luchtfilterhuis

Gestart door david3584, 05 april, 2009, 22:09

Vorige topic - Volgende topic

Ed

Nou, daar was ik bang voor dus. Maar ik heb het nagekeken en de stekkers nagelopen, maar zover ik kan beoordelen zit daar niks verkeerds. Je kan de LMM (denk ik) op de inlaat een kwartslag draaien, maar ik heb hem gedraaid in de positie zoals op jouw foto van je luchtfilter, dus dat zou ook goed moeten zijn.

Heeft de ecu zich misschien aangepast aan het open lucht filter of zo (ik weet niet of dat mogelijk is) en moet ik de massakabel eraf trekken misschien? Ik zal zometeen de delen nog eens nalopen, het zit me best dwars nu. :S

Ed

Ik heb net even opgetrokken vanuit 2 en gefilmd. Ik weet niet of je het kan zien, maar vanaf 4000 toeren stijgen de toeren opeens veel harder (dus net alsof ik dan pas vol het gas intrap). Ook verandert het geluid dan opeens, net of er nog een klep open gaat of zo.

https://www.youtube.com/watch?v=zA_cwvkvi_U

Paul

Moeilijk te zien, maar slipt je koppeling niet??

Ed

Nee, die is ok. Het is echt alsof ik dan pas vet gas geef.
Aan de gaskabel bij de inlaat zit trouwens een staafje die ergens in loopt, waar is dit voor? Cruise?

Paul

Ja, die is van de cruisecontrol.

Ed

Ok, daar kan het dus niet aan liggen neem ik aan. Hm, lastige. Ik heb altijd van die rare dingen, ik zit er aan te denken om gewoon met mijn tengels overal van af te blijven. Er zelfs niet meer naar kijken ;D Even de ECU afkoppelen, heeft dat nut bij een L7X?

Paul

Weet ik niet, maar kan iig geen kwaad (met het contact uit)

Ed

Ok, moet ik daarna nog wat instellen (ik doe dit liever dan de accu loshalen), radio en dat soort dingen? Opnieuw inleren van de sleutel? (Jezus, ik lijk wel een noob! ;D)

Paul

Ed

Trouwens net weer even gecheckt met motor nog niet volledig op bedrijfstemp. Hij trekt dan tussen 3000 en 4000 toeren goed door en heb ik geen last van abrupte acceleratie vanaf 4000 toeren. Zodra de motor op bedrijfstemp. was, kwam het probleem weer terug. Het neigt er dus naar dat de warmte van de motor minstens een grote rol speelt...

Ed

Vandaag de ECU losgekoppeld voor een tijdje: !! Raar maar waar, rolt weer als voorheen, geen abrupte acceleratie na 4000, maar gewoon lekker opbouwend voor 4000 toeren, uitvoerig getest.

ojee66

ouwe topic omhoog schoppen..

In dit topic komt het vervangen van het luchtfilter ter sprake.

Als je nu de aanzuigbuis direct op je gasklep monteert is er 1 probleem.
Bij het originele huis zit vanaf het blok een pijpje naar dat huis.

Dit is als ik het goed heb de carter ontluchting.
Wat ga ik met dit pijpje doen?
Spritmonitor.de" border="0

ojee66

Leuk om google te gebruiken en mijn vragen zelf te beantwoorden.

https://www.astuning.nl/Webwinkel-Product-4703451/Mini-filter-Rood-of-Zilver-voor-carterontluchting.html

Artikel in de link kan daar dus voor worden gebruikt.
Spritmonitor.de" border="0

SMF spam blocked by CleanTalk