Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 06:45

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 40
Total: 40

aansluiting buis op luchtfilterhuis

Gestart door david3584, 05 april, 2009, 22:09

Vorige topic - Volgende topic

Ed

@ Paul: Weet je zo de doorsnede van de binnenzijde van de inlaat uit je hoofd?

Viper

moet je niet de doorsnede hebben van de buitenzijde van de inlaat ??

Ed

Nee nee, want dan schuif ik een buis in de inlaat en vervolgens een luchtfilter weer over die buis. Die buis fungeert dus als inwendig koppelstuk, althans zo zie ik dat voor me. Misschien dat het ook wel lukt om gewoon een filter over de inlaat te zetten en dan deze af te klemmen. Misschien is dat zelfs wel makkelijker, maar dat moet ik ter plekke bekijken. Nee, dat gaat niet, nu ik erover na denk. Want anders dan Paul, wil ik de buis eerst (vanaf Paul's foto) naar beneden rechts trekken door middel van een knik ertussen, zo ver mogelijk van het blok vandaan.

melcon

Ed, je wil geen smallere diameter, je wil dus een buis die je erover schuift, niet erin. Koop desnoods een mooi combinatie siliconen slangen / bochtjes van een chinees merk bij je lokale sjonnietuning boer. Voor lucht voldoen ze prima (zou ze ook nergens anders voor gebruiken) en kost een beetje  ;)

Ed

Ik snap je, maar ik dacht dat de inlaat flexibel was (makkelijk in te deuken), zodat het voor de stevigheid beter is om een buis erin te monteren en van buitenaf te klemmen.

melcon

Maakt niet uit, je kan hem rustig van buiten af klemmen met een slangklem, je hebt niet te maken met druk vulling waar een stevige afsluiting wel belangrijk is om te voorkomen dat het los schiet. En dat laatste overigens alleen bij het deel na de turbo waar het onder druk staat.

Ed

Nou , het was me namelijk wel een keer overgekomen bij de RTI, dat ie losschoot. Vandaar eigenlijk. Maar ik moet dat nog zien, komt wel. Eerst even de tellerplaat maken ;)

melcon

Hehe, je moet hem natuurlijk wel vast genoeg zetten  =tap= ;)

Ed

melcon

lol  =tap= dat is voor duikers  ;) ;) en voor laguna rti's mag dat nog net  :P :P ;) een V6 daareentegen... mwoah.....  =tap=

Paul

Ik weet de maat zo niet, maar heb hem gemeten op de aansluiting van de het orig filter.
een pvc pijp van 80?mm past er precies in.

Ed

Je had de buis dus ook in de luchtinlaat geschoven?

Paul

Ja, de diameter van de pijp is niet kleiner dan de aanzuibuis.
Vormt dus geen ristrictie.

Ed

Ik heb net het originele luchtfilterhuis gedemonteerd: !! ;D
Waar ik blij om ben is dat je er zo goed als niks van merkt als je gewoon beschaafd gas geeft, maar wel dubbel zo zwaar als je vol het gas in trapt.

Paul

SMF spam blocked by CleanTalk