Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

04 oktober, 2023, 03:47

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 193.850
  • Totaal topics: 10.298
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 116
Total: 116

aansluiting buis op luchtfilterhuis

Gestart door david3584, 05 april, 2009, 22:09

Vorige topic - Volgende topic

david3584

hallo allemaal,

ik heb een laguna 1.8 16V uit 1999 met een k&nvervangingsfilter.
deze blokken hebben voor het luchtfilterhuis een aanzuigbuis met een geluidsdemper.
nu wil ik die buis vervangen door een rechte buis zonder geluidsdemper maar heb daarvoor een verloopstuk nodig van ovaal naar rond. heeft iemand hier al ervaring mee of weet iemand hier een oplossing voor?
best lastig aan te komen zo een verloopstuk.

het gaat er dus om om een buis aan te sluiten op het originele luchtfilterhuis.

groetjes David

fs1

je zal meer succes boeken als je dat stuk met een stuk darm doet dan met een stuk buis lijkt me

melcon

Wat je ook kan doen is gewoon het hele stuk vanaf de gasklep vervangen.
Daar is de aansluiting namelijk wel rond en ben je gelijk van dat ovale deel af.

Ed

Is dat niet zo'n flexibele buis? Ik heb dat wel op mijn N7Q blok, dus het aansluiten van een stuk pvc buis was niet zo'n probleem :)

BrutalForce

Hoi david!

Het klinkt als mijn probleem een tijd geleden!
Ik was ook op zoek naar een oplossing voor dit probleem, ik heb echter een F4R blok (2.0 16v) en jij hebt waarschijnlijk dan een F3R motorblok!
Om van de gasklep af tewerken, is veel te omslachtig gezien de weinig ruimte tussen het blok en brandschot.

Ik heb toen een Filter gekocht van green die vorzien is van alle hulpstukken die je dan zo op het ovale gedeelte kan monteren!
kost wat, maar dan heb je ook goed spul!

en het klinkt lekker!

Grt. Peet

ssamsung

heeft er iemand ook foto's van zijn moter met openlucht filter ?

ben best wel benieuwd hoe dat er uit ziet want ik zit er ook aan te denken.

mvg

melcon

Geinig dat zo'n oud topic tot leven gewekt wordt  :D

David heeft een F4P, een F3R is ook 2.0 liter maar dan met 8 flapjes ipv 16, maar dat terzijde  :P

Met een beetje zoeken kan je wat foto's vinden van mensen met een openlucht filter of vervangings filter hier op het forum.

Ed

Dit is een 2.0 16v (N7Q), die is heel anders dan de eerder genoemde types. Deze opzet is waardeloos, omdat het luchtfilter op deze wijze zo goed als alleen warme lucht inzuigt.

In de huidige opzet (waar ik geen foto van heb) is de buis bij de pijl op de 2e foto afgezaagd en heb ik vanaf dat punt stukken PVC bochten gemonteerd (geschroefd) en het open luchtfilter naar beneden laten lopen, richting de bumper. Daarna met duct-tape geplakt. Mooi is anders, maar wie kijkt er dan ook onder de motorkap behalve ikzelf? ;)

Ronald ©

Ik leef in m'n eigen wereld, maar dat geeft niet.      Ze kennen me daar.

"The winner ain't the one with the fastest car, it's the one who refuses to lose"

Paul

Ed

Even een ouwe koe uit de sloot halen:
@Paul: wordt dat geluid van de V6 naar jouw mening niet irritant op de snelweg, of heb je er alleen "profijt" van als je het gas vol intrapt?

Paul

Op de snelweg hoor je er niks van.
Kijk maar bij mijn filmpje, de motor hoor je niet lopen.
Pas als je het pedaal voor meer dan de helft indrukt hoor je hem pas.

Ed

Ok, da's beter. Wat ik zie op je foto, is dat enkel de filter die je erop aangesloten had of moet er nog wat gebeuren m.b.t. de aanzuigbuis? Ik wil namelijk de originele delen van het filterhuis niet aanpassen en deze volledige intact eruithalen. 

Paul

Heb een pvcpijp gehaald en die aan het filter gemaakt.
Paste precies in de aanzuigbuis van het filter.

Ed

Bedankt, dat wordt weer knutselen dan ;)

SMF spam blocked by CleanTalk