Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 06:47

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 35
Total: 35

aux-ingang creëren bij de cabasse lag 2 ph 1

Gestart door fs1, 22 augustus, 2008, 10:07

Vorige topic - Volgende topic

fs1

de foto's spreken min of meer voor zich

versterker gezien van bovenaan

zicht in detail van de stekker

de hendel moet je overklikken om de stekker los te maken

2 rijtjes van 15 pinnetjes zijn nu zichtbaar

foto van een stekkertje van de audio van een cdrom drive van een pc
*rood naar pin 27 is gemeenschappelijke massa R en L
*zwart pin 28 L
*wit pin 30 R

de stekker op z'n plaats geklikt

aan die stekker moet je uiteraard dan een koptelefoonjack aanzetten

deze rode stekker zit dus achterop de radio dacht ik? tenzij ook in de phase 1 een aparte unit in handschoenkastje zit ofzo, maar dat weet ik dus niet, mss kan ton eens experimenteren

verder zou er een knop "expert" moeten zijn? daar zou je mee moeten kunnen instellen om een aux ingang te enablen

stinkie

Thanx Bart,

Helaas is mijn Frans net zo goed als van een krop sla!!! Maar ik zal de radio er eens uithalen en ff checken of het inderdaad lukt.

@Bart, zou je mischien even kunnen vertalen, anders heb ik straks geen radio meer ;D

fs1

heb er een vertaling bij gezet.. zou wel kunnen dat deze unit niet de radio zelf betreft maar wel een aparte unit die in/onder je dashbordkastje zit (bij de berlines in de koffer als ik het goed begrepen heb)

Sfinx

Dit geldt niet voor de 'Tuner List', ik heb gewoon een adapter op de wisselaar-aansluiting moeten zetten. Deze foto's ben ik destijds ook al tegengekomen, maar in mijn geval had ik er dus niks aan.

fs1

dat beweert hier toch niemand ;-) tunerlist heeft een apart topic, dit gaat enkel om de cabasse modellen, bij de tunerlist is het heel simpel te verwezenlijken door een interafceje zoals beschreven in dat topic

Sfinx

De volledige naam van mijn radio luidt: Cabasse Auditorium Tuner List.
Het woord Cabasse zou dus voor verwarring kunnen zorgen.

Vandaar mijn opmerking in bovenstaand bericht.

fs1

dus jij hebt een cabasse en daar heb je ook gewoon een interfaceje ingestoken.. mss is deze dan enkel voor de cabasse die samenwerkt met de navigatie

Sfinx

Volg onderstaande link, pag 5, bericht 63 en je ziet de achterkant van mijn radio:

https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=114.60

In hetzelfde topic, pag. 8, bericht 114, de voorkant van mijn radio.

stinkie

@Bart,

Ik heb de radio er uit gesloopt, en waarempel, geen rode stekker. Shit, ik heb ook een Cabasse Tunerlist. Dus een moeilijke keuze: Wisselaar of MP3 speler.....................

fs1

hm er moeten meer opties zijn volgens mij..

Sfinx

De ene Cabasse is dus de andere niet. Ik heb ook nooit een mogelijkheid gevonden om een aux-in te enablen, zelfs niet in het uitgebreide set-up menu, die waar je je code voor moet hebben.

ronnie73

Hoe wip je de radio (Tunerlist) eruit? met een klein schroevendraaiertje aan beide kanten?
Laguna I ph1 (1994) - Laguna I ph2 (2000) - Laguna II ph1 (2005) - Laguna II ph2 GT 205pk (2006) - Nissan Qashqai 2.0 CVT Tekna (2013) - VW Passat CC 1.8TSI DSG (2009) + BMW Z4 3.0i Roadster (E85)

fs1

2 ijzeren staafjes in die gaatje langs de zijkanten... of iets anders dat daarin past

Ronald ©

Horlogeschroevendraaiertjes passen, en de dunne achterkant van een popnagel ook. Iets voorbij de weerstand duwen die je gaat voelen en dan licht naar buiten bewegen...
Ik leef in m'n eigen wereld, maar dat geeft niet.      Ze kennen me daar.

"The winner ain't the one with the fastest car, it's the one who refuses to lose"

Sjaak

gisteren bij de Action een car MP3-FM transmitter gekocht voor 10 euro, dit is een klein zendertje, ingeplugd in je sigarette aansteker, waar je de MP3 speler kan inpluggen via de USB poort (wat ik nog niet werkend heb) of via een kabeltje via je koptelefoonuitgang. Frequentie instellen op de transmitter; radio op dezelfde frequentie en dan luisteren maar. Moet zelf (wsl zondag) nog wel goed naar de kwaliteit luisteren, maar het werkt wel.

Zondag: De USB poort werkt ook, heb er een verleng USB kabel ingedaan en die in de MP3 speler. Info van de liedjes  komt op de transmitter en er hoeft niet eens een batterij in de MP3 speler. Geluidskwaliteit via USB is beter dan via koptelefoon; je kunt wel iets horen dat het draadloos is.

SMF spam blocked by CleanTalk