Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 06:38

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 46
Total: 46

aux voor tunerlist

Gestart door Kiekhoofd, 04 augustus, 2008, 19:42

Vorige topic - Volgende topic

Kiekhoofd

Eerst en vooral sorry voor een nieuw topic. Ik weet dat er al duizend over dit onderwerp bestaan maar om te vermijden dat er niet echt naar gekeken wordt een nieuw topic ;).

Ten tweede, ik zit alweer te zoeken naar een manier om mp3-speler aan te sluiten op mijn Tunerlist en Renault zelf biedt een oplossing aan voor 40€ (AUX met RCA-pluggen). Nu ben ik na een beetje zoeken op deze line-in adapter bij Conrad uitgekomen. (Link is aangepast ;))

Heeft hier iemand ervaring mee en wat gebeurt er juist bij dit connectortje want ik kan mij inbeelden dat dit niet gewoon draadje solderen is aan de cd-wisselaaringang om het zo te zeggen.

Ondertussen ben ik al bij de dealer gaan navragen naar dat van 40€ en ze hebben dat nog nooit geplaatst maar gingen het navragen bij Renault zelf wat dat juist inhoudt.

fs1

uw lange link werkt trouwens niet :-p

ik raad je ten stelligste aan de oplossing van renault te kopen als ze maar 40euro kost bij de dealer zelf.. het is een bakje van connects2 met blauwe mini-iso stekker aan, die sluit je achteraan aan op de tunerlist op de plaats waar normaal de wisselaar zit aangesloten, dus als je al een wisselaar hebt moet je deze opgeven! kwestie van wat je prioritair vindt.. die 40euro is trouwens heel goedkoop, m'n broer heeft er ook naar aan het zoeken geweest op het net, en heeft em uiteindelijk 60 gekost in totaal.. het makkelijke is ook dat het min of meer plug and play is eenje de radio uitgeklikt hebt, niks soldeerwerk enzo.. op de display komt wel vrij nutteloze info staan den ;-) de hele tijd cd1 track 1 geloof ik zondermeer.. maargoed het is kwalitatief de beste oplossing

item nummer:
CTVRNX001 van connects2

je kan natuurlijk direct gaan voor een andere radio, een sony bijvoorbeeld, vind je makkelijk 2dehands op marktplaats voor een goede 50euro heb je er al 1! hier op het forum is er momenteel nog een jongen die de bijhorden interface ervoor verkoopt ook voor rond de 50euro, en dan heeft het totaal je 100 gekost, en heb je meteen een zeer grote stap voorwaarts qua audio geluid!

Ronald ©

Volgens mij heeft Bart aandelen bij Sony.

;D ;D ;D
Ik leef in m'n eigen wereld, maar dat geeft niet.      Ze kennen me daar.

"The winner ain't the one with the fastest car, it's the one who refuses to lose"

frenkyboy

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar Parrot heeft een nieuwe handige handsfreekit waar gelijk een audio ingang op zit voor zowel direct je ipod, usb-stick of gewoon line in (mini-jack). Krijg je er handsfree bellen gratis bij  ;). Het is de mki9000, kost ongeveer 120 euro. Je hebt hier ook weer uitgebreidere versies van met schermpjes enzo. Je installeert hem tussen je radio en je speakers via de iso-connectoren. De Parrot heeft een eigen versterker die naar horen zeggen niet onder doet voor de versterker van een standaard auto radio.

Kiekhoofd

Dank je voor de tip maar ondertussen heb ik al een Connects2 die voor aan AUX-IN zorgt :D

Wat ooit nog wel eens weg zal kunnen omdat ik er toch een nieuwe headunit inzet :P

stinkie

Kijk, zo houden we de economie draaiende !!

rookie

ik heb deze geplaatst, super gewoon een stick erin van 4gb, half vol en als je alle muziek hebt geluisterd kan de auto na de sloop.

https://www.cabriault.com/meganecc/tips/audiobox/index_uk.htm

Paul

Wat kost zo'n ding ongeveer?
Krijg je op je display de titels te zien, of alleen maat de tracknummers?

rookie

dat ding koste 140 euro, je krijgt alleen track nummers te zien, en hij gaat over de 100. Geen probleem, hij ziet het als een cd wisselaaar.

Kiekhoofd

Citaat van: stinkie op 12 maart, 2009, 22:05
Kijk, zo houden we de economie draaiende !!

:D

Nu is het nog de kwestie van welke headunit en ervoor te zorgen dat dat kan werken met de display en stuurwielbediening :P

Sowieso wordt het wel Alpine denk ik, maar ja ik moet mij nog eens goed gaan informeren

richardvr

Ik heb vandaag zo'n kabel van conrad binnen gekregen, en aangesloten, maar ik kan bij mijn source geen cd wisselaar selecteren, ik kan van fm naar am naar cd en dan gaat ie weer terug naar fm.. weet iemand of ik misschien iets in een verborgen menu moet aanzetten???
alvast dank!

fs1

zat er verder geen ander draadje aan dat aan de 12v moet ofzo? fotootjes of verwijzingen helpen ook altijd...

richardvr

nee, het is puur de kabel zoals het linkje bij de eerste post aangeeft (staat overigens dat het geschikt is voor blaupunkt radio's met minidin connector)
Lijkt me stug dat de pin indeling anders is bij deze radio's, het zijn tenslotte iso stekkers..

Waarvoor zou deze overigens 12V nodig hebben, het apparaat wat je aansluit zou "zelf-voedend" moeten zijn, of in het geval van een wisselaar denk ik dat die zijn eigen 12v vanuit acco o.i.d. krijgt (met de nadruk op "denk ik" want een wisselaar heb ik nog niet in mijn handen gehad..)

fs1

om dat bakje te doen werken of iets te activeren... nu in elk geval als jij iets gekocht hebt voor blaupunkt radio dan is de kans klein dat dat werkt het gaat hier om de tunerlist... en mini iso stekkers zijn meestal nogal grillig en lang niet altijd standaard aangesloten (helaas)...

ederfcem

Hoi Allemaal, ben zelf ook op zoek naar een optie om mp3 op de tuner list radio aan te sluiten. Na veel onderzoek lijken er 3 opties te zijn.
1. Dension gateway 300
2. Connects2car USB interface.
3 Audio Connection box
Nu lees ik dat een carminat navigatie systeem (full map)wat roet in het eten kan gooien. Ik lees een hoop berichten dat de dension gateway 300 niet werkt als je al navigatie hebt. Kan iemand bevestigen of dit wel of niet werkt. Ik heb even een aantal foto's bijgevoegd van de radio+navigatie

SMF spam blocked by CleanTalk