Auteur Topic: Carminat Cabasse aux (lag ph 2 nav dvd + bluetooth)  (gelezen 139529 keer)

Gerrit

• Gast
Re: Carminat Cabasse aux (lag ph 2 nav dvd + bluetooth)
« Reactie #30 Gepost op: 14 oktober, 2008, 13:46:40 »
fs1... als ik het dus goed begrijp kan ik deze aansluiting dus ook gebruiken om mijn Ipod aan te sluiten op dit systeem. Ik begreep van de dealer dat er namelijk geen extra aansluitingen meer zitten op het systeem (maar die zitten er dus wel alleen hun weten dat niet?).
Dit lijkt me een betere (en goedkopere) oplossing dan de Ice Link FM die de dealer me aanbood. Nu alleen nog de juiste Ipod stekker zodat ie ook op laad.

Of zijn er voor de Ipod andere oplossingen?

fs1

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 14 oktober, 2008, 13:57:40 »
deze oplossing is om eenders welke geluidsbron erop aan te sluiten, als je een ipod wil gebruiken kan dat perfect maar dan moet je em wel nog steeds bedienen via de ipod zelf, dingen die met zo'n stekker werken die er helemaal speciaal voor is laten de ipod bediend worden door de radio, dat is hier absoluut niet het geval dus

Gerrit

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 14 oktober, 2008, 15:14:02 »
Nee dat begrijp ik, maar begreep van de dealer dat er geen ruimte is voor de "audio connexion box" van renault zelf waar dat wel mee kan. Volgens de folder: "Niet compatible met het Carminat DVD-auditorium 230W systeem. Hiervoor is een ICE-Link aansluiting beschikbaar om uw Ipod aan te sluiten".
Maar zit niet te wachten op een ICE Link die via de frequentie van je autoradio zijn signaal door geeft wat altijd storing geeft. Vraag me nog wel af of je je navigatie kan gebruiken als systeem op aux staat?

Verder zag ik in de folder staan dat er digitale TV mogelijk is, enige ervaring? En kan je dan ook via de DVD speelfilms kijken?
« Laatst bewerkt op: 14 oktober, 2008, 15:24:58 door fs1 »

fs1

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 14 oktober, 2008, 15:28:05 »
de tv en dvd optie is ook een soort bedrog ;-) het is mogelijk ja, maar niet op het hoofdscherm in het dashbord.. dus is eigelijk een apart systeem dat z'n geluid wel doorstuurt naar die ingang die hierboven dus wordt besproken,

uiteraard kan je normaal blijven navigeren natuurlijk:

Gerrit

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 21 oktober, 2008, 15:23:59 »
Ik heb nog even verder gekeken. De Renault dealer gaat op zoek naar het "gele" stekkertje. Ik zag ondertussen wel dat ik met een PAC IC-RCA kabel mijn Ipod kan aansluiten zodat deze ook gewoon oplaad. Als ik de kabel doortrek naar het bakje bij mijn armsteun dan kan ik daar mooi mijn Ipod uit zicht leggen en hoeft hij niet in dashboard kastje (waar ik niet bij kan onder het rijden). Iemand nog andere suggesties?

De PAC IC-RCA kabel (Ebay kosten $ 35 en $ 12 verzendkosten.

PAC IC-RCA IPOD CABLE (FOR RCA OUTPUTS)
WORKS WITH THE AUX AUDIO INPUT FEATURE & CONNECTS TO AN IPOD®
PLUGS IN BEHIND THE STEREO
PROVIDES AUDIO & CHARGING
DOES NOT HAVE CONTROL OR RADIO DISPLAY FEATURES
FOR STEREOS WITH A RCA OUTPUT

Gerrit

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 01 november, 2008, 23:04:12 »
Nou schiet lekker op bij Renault, het gele stekkertje kunnen ze niet vinden in hun systeem. Iemand enig idee waar ik er aan kan komen (FS1 help).

fs1

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 02 november, 2008, 09:08:01 »
ebay.. "yellow mini iso" zou het moeten doen, dan krijg je er eentje toegestuurd, kost wel bijna 10€ met verzending erbij maar daar heb je meteen ook wat aan dan :-)

Offline knotty

• toonbeeld van perfectie
  • Gold member
  • Geslacht: Man
  • toppunt van arrogantie: Denken dat je op mij lijkt
    • mijn laguna
« Reactie #37 Gepost op: 03 november, 2008, 17:44:23 »
ff een mod vraagje: waarom is dit eigenlijk een stickie?
Only milk and juice come in 2liters!

fs1

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 03 november, 2008, 17:45:53 »
ik had alle 3 de verschillende radio's mogelijkheden tot aux sticky gemaakt omdat me leek dat deze veel zou terugkomen..

Offline knotty

• toonbeeld van perfectie
  • Gold member
  • Geslacht: Man
  • toppunt van arrogantie: Denken dat je op mij lijkt
    • mijn laguna
« Reactie #39 Gepost op: 03 november, 2008, 17:47:12 »
oké, just wondering
Only milk and juice come in 2liters!

Gerrit

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 04 november, 2008, 16:23:53 »
ebay.. "yellow mini iso" zou het moeten doen, dan krijg je er eentje toegestuurd, kost wel bijna 10€ met verzending erbij maar daar heb je meteen ook wat aan dan :-)

Dit zou hem moeten zijn, stekkertjes zitten er al aan, iets duurder maar wel zo makkelijk € 15,00.

« Laatst bewerkt op: 04 november, 2008, 16:28:27 door Gerrit »

fs1

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 04 november, 2008, 16:35:24 »
nee die moet je dus niet kopen, het is geen standaard aansluiting, renault gebruikt gewoon dat stekkertje en vindt zelf wat uit voor de pinnetjes :-p je moet een stekkertje kopen waar je zelf de nodige draadjes kan aanzetten en de eerder genoemde pin layout volgen

Patv6

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 09 november, 2008, 18:41:28 »
In het magazijn bij ons hebben we voor z`n Laguna III z`n televisie systeem liggen dat zou moeten werken via
dat centrale navigatiescherm (3D systeem) Dat zou volgens mij via een interface gaan van Clifford.
Ik zal even uitzoeken hoe dat werkt en/of dat interface los te krijgen valt om bv dvd-speler erop aan te sluiten.

Patv6

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 13 november, 2008, 19:07:42 »
Vandaag interface binnen en zaterdag zal ik `m aansluiten. Jullie horen hierover hoe het werkt..

fs1

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 13 november, 2008, 21:42:01 »
fotootje van interface, en hoeveel gekost?