Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 05:09

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 41
Total: 41

Carminat Cabasse aux (lag ph 2 nav dvd + bluetooth)

Gestart door fs1, 28 april, 2008, 10:28

Vorige topic - Volgende topic

fs1

ik ben dus op zoek naar uitbreidingsmogelijkheden voor mijn huidige systeem.. zoals gewoonlijk weet de dealer van niks ;-) en ik heb het dus gaan zoeken op het net op andere forums enzovoort, maar niks te vinden, heb dus net zelf al een berichtje gepost op planete renault forum en ook op laguna2.de forum met de volgende vraag;

*adapter om sony unilink cd-changer (zoals CTARNS003 bij de tunerlist) te kunnen aansluiten op origineel systeem
*stalk / display adapter om gewoon de radio te kunnen vervangen door een sony (zoals CTDRNS003 voor sony in plaats van tunerlist)
*A/V interface voor het originele systeem zodat ik eenders welke audio en / of video kan erop aansluiten

ik wil echt dit systeem uitbreiden want enkel radio en 6cd's is niet genoeg voor mij! komt daar dan nog eens bij dat de cd's niet echt goed er terug willen uitkomen (lees "helemaal niet zonder de hulp van een schroefdraaier") ik heb ook Mitch al gecontacteerd hieromtrent (enkel puntje 3 en die had mss wel iets maar daar zijn we nog effe niet zeker van)

in elk geval als iemand iets weet.. dit is hetzelfde systeem dat in de laguna 3 zit, ik vind dat er dus wel IETS voor moet bestaan of komen te bestaan ;-) uiteraard als ik wat zou vernemen via andere wegen dan meld ik het hier wel, in de laguna 3 folder wordt gesproken van een dvd uitbreiding met extra schermen in rugleuning maar ook hier vind ik nerges iets van terug!

rookie

Is hellaas niets voor, deze is niet over te plaatsen, Trouwens de radio breedte is te breed, zodat je er moeilijk een andere radio in kunt stoppen, mits je de oude klep hebt.

fs1

een andere erin steken is geen punt, dat doen we wel passen met wat stukken uit de phase 1, het ding in het dashbord doet trouwens niet zoveel hoor ;-) da's enkel de cd-wisselaar en de bediening, het echte hart (van de radio en cd) zit in het handschoenkastje, die breedte is trouwens enkel de voorkant, hierachter zit nog steeds een mooi 1-din opening en zelfs 2 als je de gps unit verplaatst

Mike

Volgens mij moet je zelf weer aan de knutsel Bart.
En bij Conrad, zou die zoiets hebben?

fs1

zelf iets uitvinden voor 1 van de doelen die ik wil, dat kan ik niet, als het uiteindelijk zelf wordt, dan moet de hele boel eruit en vervang ik het het door iets meer wenselijk! maar voorlopig is dat nog niet aan de orde.. we gaan eerst nog effe afwachten, maar wss is er dan wel iemand die dat hele systeem wilt overkopen :-p

Ronald ©

Ik leef in m'n eigen wereld, maar dat geeft niet.      Ze kennen me daar.

"The winner ain't the one with the fastest car, it's the one who refuses to lose"

rookie

Het past wel, maar het zal nooit werken, want de radio werkt alleen in de auto van Bart, en in elke andere auto niet. Je krijgt er in ieder geval niet eenvoudig een andere radio in. Het zit hem in de aparte aansluitingen, je hebt als goed is geen mini iso en iso aansluitingen achterop de radio?

fs1

da's allemaal fout edwin ;-) er zitten op de hoofdunit 2 iso stekkers (eentje voor speakers, eentje voor voeding enzo) en ook nog 2 mini iso's; de blauwe en de groene, helaas zit er op elk van de 3 units wel nog een grote niet iso stekker ook ;-) maaar nu komt het, die dingen zijn idd niet uitwisselbaar van auto naar auto, maar wél als je alle 3 die units naar een andere wagen overzet, staat allemaal mooi uitgelegd in dialogys, in principe is het hele spul dus wel over te zetten op een andere auto, 3-tal ambetante moeilijkheden; de kabelboom die dit hele zooitje verbindt uit de wagen krijgen, het scherm met z'n behuizing moet helemaal mee, en dat zal helaas niet in een phase 1 passen, tenzij je zelf een behuizing vindt (voor groot type scherm dan) van de phase 1 en dan nog nummer 3; heel de middenconsole moet nog aangepast worden ook.. (de knoppen die de navi bedienen, en hogerop daar waar de radio zit enzo past wss ook niet alles direct) maar technisch moet het perfect mogelijk zijn zonder te veel moeilijkheden

fs1

geen idee.. ik denk het niet.. volgens mij zijn ze allemaal wit dacht ik.. dat is (dacht ik) van nog een systeem ervoor (dat toch nog een heel klein beetje uitbreidbaar was)

fs1

ook bij m'n vertrouwde dealer zei men me dat er niks mogelijk is behalve een fm-modulator.. en daar heb ik geen zin in.. dus dat wordt tijd om te gaan experimenteren!

rookie

Maar welke koppeling zit er op, als je de rode hebt, heb ik mogelijk voor jouw de aansluitschema om een extenre versterker als ingangsignaal te krijgen

fs1

nee dat verhaal met die rode stekker en die aux-in is het oudere systeem, wss dat dat jeroen heeft, allez ja je mag eenders welk schema doorsturen naar mij hoor :-)

Ronald ©

Bart, dit kwam ik tegen op de RTC-site...

Cabasse + Sub

Misschien kun je hier iets mee...
Ik leef in m'n eigen wereld, maar dat geeft niet.      Ze kennen me daar.

"The winner ain't the one with the fastest car, it's the one who refuses to lose"

fs1

heb het gelezen, dat gedeelte heb ik al opgelost :-) versterker hangt er nu al paar weekjes aan he..

wat ik nu graag nog zou willen is dus een aux-in creëren, en liefst ook een video-in ;-) maar helemaal graag zou ik ergens iets officieels willen dat m'n sony apparatuur kan aansturen :-)

SMF spam blocked by CleanTalk