Auteur Topic: Auto radio spuugt CD uit  (gelezen 4815 keer)

Guido

• Gast
Auto radio spuugt CD uit
« Gepost op: 13 december, 2006, 13:51 »
Ik heb tijdelijk een andere radio in gebruik en heb het volgende probleem:

bij het aanzetten van het contact (lees: insteken van de kaartsleutel) spuugt de CD speler de CD eruit.
Heb dit probleem ook met een andere radio, ook een Sony, ander type. (Type even niet bekend)
Tevens onthoud de radio de ingestelde frequentie niet, dus iedere dag kan ik vrolijk mijn zenders opnieuw gaan zoeken  :(

Mijn orginele Renault radio die helaas niet meer leeft (na een nacht in de vriezer te hebben gelegen  ::) ) had dit probleem niet.

Weet iemand de oorzaak van dit probleem en hoe dit op te lossen?

LagunaAlize

• Gast
Re: Auto radio spuugt CD uit
« Reactie #1 Gepost op: 13 december, 2006, 15:13 »

Mijn orginele Renault radio die helaas niet meer leeft (na een nacht in de vriezer te hebben gelegen? ::) ) had dit probleem niet.

Wat doet een Renault radio in de vriezer?  ???

Offline knotty

• Gold member
  • Geslacht: Man
  • toppunt van arrogantie: Denken dat je op mij lijkt
    • mijn laguna
« Reactie #2 Gepost op: 13 december, 2006, 15:33 »
waarom hij de cd eruit spuugt weet ik niet, maar dat niet onthouden van de frequentie is duidelijk het niet goed aansluiten van de constante spanning en de "contact-spanning"
ik denk dat het een kwestie is van draadjes andersom aansluiten, dat cd spugen kan daar wel eens een gevolg van zijn.
is je stuurwiel bediening (nog) aanwezig en werkend?
Only milk and juice come in 2liters!

Guido

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 13 december, 2006, 15:34 »
Na het vervangen van de accu was de code van de radio af. Ik Renault gebeld en kon lang komen voor de code, ik die code geprobeerd maar die werkte niet.

Mijn vriendin had op een feestje opgevangen dat als je z'n code er vanaf wilt krijgen je heb dan in de vriezer moest leggen, dit heeft ze dus toen ook zonder dat ik het wist gedaan... Gevolg, ik wil vlees uit de vriezer halen zie ik daar een bevroren radio liggen. Ik kon de humor er wel van inzien maar heb nu dus een radio die niet lekker werkt.

Guido

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 13 december, 2006, 15:36 »
Heb de radio alsvolgt aangesloten:
Aansluiten van de laguna - ISO stekker - Sony stekker - Radio
en past maar op een manier als ik me niet vergis, zal vanavond en anders in het weekend even kijken.

Stuurbediening zit er nog gewoon in en heeft ook altijd gewerkt op de orginele radio, op de huidige "probleem radio" kan ik dit niet aansluiten.

Maglite

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 13 december, 2006, 15:44 »
Mijn vriendin heeft dat ook met een Sony radio? kl... dingen!!

Zal toch iets met de rode stroomdraad zijn dat die niet goed om constante stroom zit aangesloten.

Oplossing: Mooie pioneer kopen!!!  :P

Guido

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 13 december, 2006, 15:49 »
Heb een mooie JVC gezien, maar het duurt wat lang voor dat Bryant deze voor ons gaat halen...

fabio

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 13 december, 2006, 17:21 »
Heb de radio alsvolgt aangesloten:
Aansluiten van de laguna - ISO stekker - Sony stekker - Radio
en past maar op een manier als ik me niet vergis, zal vanavond en anders in het weekend even kijken.

Stuurbediening zit er nog gewoon in en heeft ook altijd gewerkt op de orginele radio, op de huidige "probleem radio" kan ik dit niet aansluiten.

Kan je wel blijven gebruiken dan moet je een interface kopen dan blijven alle funkties bestaan.
En het uitspugen duid erop dat de spanning pas op de radio komt als de kaart erin zit,trek een andere stroomdraad buiten alles om zet deze op de radio en (stekker) en kijk of hij het dan nog doet.

Jurgen

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 13 december, 2006, 17:33 »
IK denk (weet het bijna zeker) dat je de contactstroom en het continustroom verkeert om hebt zitten dit zijn bijna altijd de gele en de rode kabels deze ff om draaien en hij onthoud alles 8)

fabio

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 13 december, 2006, 18:28 »
IK denk (weet het bijna zeker) dat je de contactstroom en het continustroom verkeert om hebt zitten dit zijn bijna altijd de gele en de rode kabels deze ff om draaien en hij onthoud alles 8)

ik denk het ook maar hij gebruikt een standaard stekker dus dat snap ik dan niet?

Guido

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 13 december, 2006, 18:52 »
Ik ben morgen ochtend vrij en zal alles nog eens goed bekijken.

Offline knotty

• Gold member
  • Geslacht: Man
  • toppunt van arrogantie: Denken dat je op mij lijkt
    • mijn laguna
« Reactie #11 Gepost op: 13 december, 2006, 21:10 »
ik had ook een standaard stekker voor mijn alpine en eentje voor mijn sony, maar moest de draadjes wel omwisselen.
Only milk and juice come in 2liters!

LagunaAlize

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 13 december, 2006, 21:36 »
Oplossing: Mooie pioneer kopen!!!? :P

Was blijer met de JVC in mijn vorige auto... Zit trouwens ook leeftijdsverschil in die radio's. Dit is een Pioneer met cassette wat er nu in zit.  >:(

Guido

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 14 december, 2006, 13:42 »
Heb vandaag geen tijd gehad, ik hoop dat ik van het weekend wat tijd kan maken.

fs1

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 25 januari, 2007, 18:10 »
ik zal maar weer de bevestiging brengen :-) bij Sony is het zo dat zij die aansluiting van constante plus en geschakelde plus hebben omgedraaid in hun stekkers tov de standaard, god knows why, as ge dit probleem dus hebt bij een sony, ze zijn er wel op voorzien tussen haakjes, gewoon dat rode draadje in uw draadboompje afkoppelen, dat gele afkoppelen, rood in geel pluggen, geel in rood pluggen, en klaar, probleem opgelost voor altijd, beetje vreemd maar het is zo, en ze zijn er op voorzien!