Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

07 december, 2023, 14:07

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 193.874
  • Totaal topics: 10.303
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 50
Total: 50

EGR vraag!

Gestart door Mike, 25 mei, 2007, 18:30

Vorige topic - Volgende topic

Dave8512

Vermogen vermindering
« Gepost op: Vandaag om 21:57:54 »
Antwoord met citaatCitaat  Bewerk berichtVerander
Hallo iedereen.

Ik heb een probleem met mijn Laguna 1.9 dci 130 pk bouwjaar 2006.

Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk het uit te leggen Grin
Ik heb de auto gekocht en kreeg na een tijdje storing melding inspuiting comtoleren.
Ik de garage gebeld en verteld over de ervaring. Ze hebben gekeken maar konden niet veel vinden.
Na 2 dagen kreeg ik ook de emissie erbij.... De klachten waren het volgende
Kreeg steeds minder vermogen, tot het moment dat ie genereerde en dan had ik het vermogen weer terug.
Die tijd duurde steeds langer. En de situatie steeds slechter.
Wat ik merkte was dat de turbo wel aanging maar het vermogen steeds meer verplaatste in de toeren.
Na uiteindelijk veel lezen en vragen leek het erop dat me roetfilter de boosdoener was. Dus die heb ik laten leeghalen. Met ander software erin.

Nou de eerste week was ik super blij. Hij liep als een zonnetje. Alle vermogen terug helemaal top!!!!
Maar na een week was alles bijna weer Zoals het was.
Toen begreep ik dat je dan de egr ook moet afdopen en moet laten wegschrijven. Inmiddels ook gedaan maar zonder resultaat. Het lijkt alsof ie geen kracht heeft onder in de toeren. En als je zit in het gebied waar de turbo zijn werk doet. Dan schommelt ie heel erg qua vermogen.

Ik weet niet wat het is en hoop dat iemand mik verder kan helpen.

Alvast bedankt Dave

YorickN

Is er ook iemand tussen drachten en groningen die voor mij de EGR klep kan uitschakelen?
Ik kreeg dit als tip van mijn garage omdat bij rustig optrekken de auto soms stoot.

Mvgr
Yorick

hans49

Hoi Yorik,
Toevallig heb ik net deze week een afdekplaatje besteld via ebay:

Zoek eens op EGR valve blanking plate Laguna en dan vind je'm wel
Groeten Hans

Ben9561

Hallo mensen,

Met veel aandacht heb ik dit topic gelezen. Ik heb een laguna 1.9 dci 110 pk van 2006. Nu heb ik sinds een week last van geklapper van mijn EGR klep na het verbreken van het contact. De motor hoeft niet eens aan gestaan te hebben.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit kan gaan repareren. Auto rijd er absoluut niet minder om, het is alleen super irritant. Ik heb ook geen foutcodes.

Nu de boel toch los ligt wil ik tevens de EGR direct afdoppen.

Zie filmpje voor het geklapper:

https://www.youtube.com/watch?v=9Rc_ivxUxfc

Subbee

Ik heb dit zelfde  probleem gehad. Het begon met 10 keer tikken na ik de motor had gestopt, maar gaande de weken werd dit steeds meer. Het zijn de eerste signalen dat je EGR klep is overleden. Na enige tijd zal je ook storingen krijgen als Inspuiting controleren.
Ik heb de het zwarte afdekplaatje van de EGR verwijderd en daar bleek alle vertanding er af te zijn gesleten. Heb dus een andere besteld(€234) en deze gemonteerd. LET OP bij vervanging moet hij wel ingeleerd worden!!! Anders weet hij niet wanneer hij open/dicht moet.
EGR weghalen en afblinden is niet een optie voor een auto van na 2006. Je auto zal dan niet door de APK komen omdat het een storing zal geven bij het uitlezen van de computer via de OBD.

SMF spam blocked by CleanTalk