Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

01 juni, 2023, 05:56

Login with username, password and session length

leden
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.879
  • Totaal aantal topics: 10.291
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 96
Total: 96

remmen

Gestart door xyovictor, 14 mei, 2023, 20:03

Vorige topic - Volgende topic

xyovictor

beste leden probleempje hopen dat juilie er iets met kunnen ik heb laats mijn remolie ververst en gelijk maar ontlucht maar toe kwamen we tot de conclusie dat er LA en RV  geen remolie uit de ontluchtings nippel komt ook heb ik geen rempedaal zo ver ik weet geen abs sorring of esp renault in zwolle advies gevraagt die deden een beetje vaag ik heb zelf de 2lijdingen die naar de hooftremcilinder gaan los gedraait en daar komt olie uit en ook als een andre op het rempedaal trapt komt er ook olie uit de hooftremcilinder

leonardo

Misschien kan je uitleggen hoe je de verversing hebt uitgevoerd. Had je daarvoor al problemen of gewoon onderhoud. Als je ABS storing hebt moet het lampje branden. Maar staat hier in ieder geval los van.
Ik begrijp dat met alle nippels dicht je pedaal naar de bodem gaat. Je hebt je zelf wel moeilijker gemaakt door de leidingen aan de master cylinder los te maken. Je kan op de ouderwetse manier iemand het rempedaal laten pompen dan rempedaal beneden houden terwijl je stuk voor stuk alle nippels open en dicht draait zolang totdat je rempedaal niet meer naar de bodem gaat.

xyovictor

verversen van de olie is als volgt gegaan de oude olie er uit gezogen en de niet olie er in gedaan op op de brug bij mijn werk we hebben met 2 man ontlucht via de oude wetse manier het rempedaal had ik daar voor nalekijk niet er zat na mijn mening te veel vocht in de remvloeistof maar dat is het dus niet er in meer aan de hand en dat is de vraag ook want de renault dealer zegt hooftremclinder vervragen ik heb daar nog wel mijn twijfels over

leonardo

Vocht in remolie zorgt voor corrosie in de remklauw cylinders waardoor ze vast kunnen lopen. Anders gasbellen bij het koken die voor druk verlies kunnen zorgen. Maar dat gebeurt bij normaal gebruik zelden of nooit.

Als je voor de verversing je rempedaal kon door drukken naar de bodem dan heb je waarschijnlijk een versleten hoofd cylinder.
Er moet in ieder geval olie in de twee leidingen zitten, je kan de nippels helemaal uit draaien terwijl iemand het rempedaal ingedrukt houd en kijken. Misschien zitten ze vast.

xyovictor

dank je wel wel voor de reatie dan denk ik dat ik de hooftremcilinder zowiezo maar ga vervagen die kosten de kop niet  :)

SMF spam blocked by CleanTalk