Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 06:28

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 48
Total: 48

Verbruik koelvloeistof

Gestart door Martini1996, 01 mei, 2023, 14:23

Vorige topic - Volgende topic

Martini1996

Hallo,
De laatste tijd merk ik dat het koelvloeistof peil steeds zakt. Geen plasje onder de auto. Auto naar de garage gebracht daar hebben ze gemeten of de koppakking lek was. Volgens de monteur was dit niet het geval. Paar weken later ben ik terug gegaan en hebben ze een kleurstof toegevoegd die op uv reageert. Daarna weer een tijd doorgereden en weer terug naar de garage. Daar hebben ze onder de auto gekeken met een speciale lamp en hebben ze weer niks kunnen vinden. Uiteindelijk zag ik een klein scheurtje in het koelvloeistofreservoir. Kwam echt bijna niks uit was meer zweten dan lekken. Ik heb deze vervangen, koelvloeistof vervangen en daarna ontlucht. Nu weer 500km gereden en heb toch weer wat koelvloeistof moeten bijvullen. Is dit nu wat lucht wat er nog in het systeem zit of is het toch de koppakking. Oliepeil loopt niet op, geen smurrie onder de dop, geen witte rook en in de koelvloeistof zat ook geen olie. Ik snap er niks meer van!

leonardo

Waarschijnlijk het reservoir die bij warmte meer vloeistof doorliet, het is gebruikelijk na ontluchting later wat koelvloeistof bij te moeten vullen.
Anders de verwarmingsslangen naar binnen en het element onder de dashboard zijn ook nog mogelijkheden.

Martini1996

Ik heb de slangen van de verwarming al gecontroleerd. Heb bij de pedalen het paneeltje verwijderd zodat ik de kachel radiator kan zien zitten maar dit was ook gewoon droog. Mocht het koelvloeistof peil toch niet stabiliseren dan ga ik deze monteren en controleren of deze niet lek is.

melcon

Waterpomp wil ook nog wel eens lekken en daar vind je ook niets van terug (verdampt meteen).

Martini1996

Even een update over m'n probleem met de laguna. De slang van het reservoir naar de waterpomp was gebarsten waarna ik de ANWB moest bellen voor een noodreparatie. Vandaag een andere probleem met de laguna gehad. Onderweg naar het werk ging de motor in een keer heel slecht lopen. Geen vermogen meer. De ANWB gebeld en die vertelden dat er een missfire was op cilinder 1. De auto werd later afgesleept naar m'n garage. Ik denk iets met de bobine maar dat moet verder onderzoek nog uitwijzen. Wat zijn eigenlijk de meest voorkomende problemen van dit blok? Heb deze auto gekocht omdat deze erg betrouwbaar zou zijn. En omdat hij erg lekker rijd!

Stadium III

Jou motor is een nissan motor
Dat er een keer een bobine kapot gaat is in mijn ogen normaal
Je vervangt ze niet snel in jou motor omdat de complete inlaat eraf moet
Advies alle 4 tegelijk en eventueel bougie's ook mee pakken

Lekkage koelslang is lullig heb ik nog nooit gehad in mijn renaults
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Martini1996

Hallo,
Even een update over mijn laguna. Uiteindelijk bleek dat mijn kapotte multiriem mijn koelslang kapot had geslagen. De garage had deze niet vervangen bij vorig onderhoud. Ook bleek dat de kabel van de injectors niet meer goed was en deze is vervangen. Auto loopt nu goed. Nu hopen dat het koelvloeistof peil stabiliseert. De accu was ook overleden door het warme weer dus deze ook vervangen.

Peter Paul

Top!!

Bedankt voor de terugkoppeling.

leonardo

SMF spam blocked by CleanTalk