Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 05:48

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 50
Total: 50

Chip tuning door Go-Eco Uitgeest

Gestart door TJSACT, 08 januari, 2023, 18:50

Vorige topic - Volgende topic

TJSACT

Ik rij sinds kort en met heel veel plezier een Laguna 2.0 T uit 2008, een 3tje dus.....
Km is onder de 200.000 en in september kan ik de auto op 'de zaak' zetten omdat deze dan de status 'youngtimer' mag dragen. De auto is in nieuwstaat en ga deze fijn 'oprijden'.
Nu wil ik mezelf een cadeautje geven en het maximale uit de motor halen, een chip-tuning dan maar: meer pk's, meer koppel, een betere motorloop en misschien ook wat minder benzine gebruik. We gaan het zien! Maar jemig-de-pemig, wat is het moeilijk om iets zinnigs te vinden over het laten chippen van je geliefde benzine slurper!
De ene tuner zegt het niet te kunnen omdat de populariteit van de Laguna 3 niet gering was en er daarom geen software voor is en de andere begint over 'een afwijkende ecu' en de ander over een term die ik even vergeten ben. Nu heb ik een afspraak bij Go-Eco in Uitgeest. Over het algemeen zijn de reviews goed van dit bedrijf, maar hoe weet ik nou met al deze verschillende verhalen, invalshoeken, visie's, zienswijzes enz, of je het nu wel of niet moet gaan doen???
Kunnen jullie mij bij de hand nemen in die bos waar je de bomen bijna niet meer kunt onderscheiden?
Grt,
Theo

melcon

De Laguna 3 GT benzine heeft inderdaad een lastigere ECU om te chippen (Sagem, 2000 of 3000, weet zo even niet meer wat exacte type was). Dat wil zeggen dat deze niet via EODB gechipt kan worden maar dat ze de ecu uitbouwen, chipje in een EEPROM stoppen en van daaruit programmeren. De standaard EODB chippers die ergens een programmatje in kopen en deze flashen doen de Laguna 3 benzine over het algemeen niet omdat ze alleen EODB apparatuur hebben.

Verder geen obstakel om je auto te laten chippen en ook echt zeker laten doen, vermogen + vooral koppel neemt aanzienlijk toe en dat is erg lekker. Als de auto op de site staat aangegeven lukt het over het algemeen wel, dan hebben ze er al een keer eerder 1 gedaan. Let wel even goed op dat ze de cruise control weer aanzetten na flashen/chippen.

Stadium III

Laguna 3 chippen is geen probleem
De f4rt kan in theorie 250 pk 400 Nm koppel
De automaat bakken kunnen 330 Nm koppel hebben
Ik heb de mijne met automaat op een 190 pk 320 Nm koppel gezet ivm de automaat
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

larsdijkstra

Mijn 3 GT is als het goed is gechipt naar ca 230/235 pk.

@Melcon: weet jij waar het bij mijn (jouw vorige) gedaan is?

TJSACT

Ik dank jullie feestelijk voor de informatie!

melcon

@Lars Ik weet helaas niet waar die van jou gechipt is, wel dat het goed gedaan is met een heel mooi koppel verloop. Ik heb er zelf een aantal bij Tunex laten chippen, die is hier op de laguna club ook wel bekend.

Kramah

Mijn Laguna III GT heeft een tuning op de Dyno gehad bij Black8 & BlackBull Chiptuning Castricum. Deze is met 241HP en 444Nm koppel ervanaf gekomen. Heb toendertijd ook offerte opgevraagd bij Go-Eco maar die waren destijds wel een stuk duurder dan Black8 / BlackBull Castricum.
Ex: Laguna Grand Tour 2.0-16V T Tech Line 2006

Janneman82

Dat zijn mooie waardes!  :)  Is er behalve het extra vermogen en koppel nog iets anders veranderd in de karakteristiek?

Kramah

Ja motor lijkt rustiger en soepeler te draaien, pakt beter op betere respons.

Benf

Wat kost zo'n chip?
Met een dumpvalve gaat hij nog lekkerder reageren waarschijnlijk ;D.
Heeft iemand dat al gedaan?

Groetjes Ben

Kramah

Geen idee wat de prijzen deze dagen doen, ik was er destijds rond de €470,- aan kwijt voor chippen en dynorun voor -en achteraf. Betreft dumpvalve geen idee wat de mogelijkheden zijn...

Stadium III

Wij waren 375 kwijt
dumpvalve vindt ik niet op een laguna passen
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Benf

375 valt mee vind ik dan, naja met een dumpvalve spoelt de turbo beter op omdat hij blijft draaien, hij krijgt geen tegendruk vanuit je blok.
Je heb er ook die geen geluid maken geloof ik, dus het zou zeker kunnen..

Groetjes Ben

SMF spam blocked by CleanTalk