Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

04 oktober, 2023, 05:12

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 193.850
  • Totaal topics: 10.298
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 118
Total: 118

(Extreem ?) hoog olieverbruik GT 205

Gestart door Janneman82, 31 oktober, 2022, 11:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

melcon

Ga er maar vanuit dat het via de uitlaat de turbo verdwijnt, onder druk zal die wat olie mee zuigen als het turbinewiel hard genoeg draait. Hoe is de binnenkant van de uitlaat tips? Als het wat vettig oogt/voelt dan is het meer olie dan roet (wat altijd droog is).

Janneman82

#16
*

melcon

Slijtage van de as inderdaad, er lekt sowieso altijd een klein beetje olie langs het asje maar dit zie je niet terug en merk je ook niet in olie verbruik. Als de speling groter wordt en de as echt los in de lagers komt te zitten dan wordt het wel significant.

Janneman82

#18
*

leonardo

#19
Je kan een witte dunne handschoen op de olievuldop of peilstok met tape of elastiek vast maken en een paar keer flink gas geven. Als die behoorlijk opblaast weet in ieder geval dat je teveel carterdruk hebt. Een compressie test is altijd goed voor de staat van de zuigerringen en kleppen.  Maar hoeft niet de enige oorzaak te zijn olieverlies. Heb je zeker geen lekkages bij turbo of oliekoeler?

Stadium III

Volgens mij wordt de kartel beluchting altijd terug in je inlaat traject gestuurd
Volgens mij de slang links langs de vuldop de dikkere
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

leonardo

Klopt en normaal zit er nog een PCV klep tussen die olie uit de lucht moet scheiden. Kijk eens op onderdelen.nl voor karter ventilatie voor jouw auto en misschien kan je de onderdelen die je wil controleren herkennen.
Verder zou ik nog de plaat onder de auto afhalen en zelf goed onder kijken.

Janneman82

#22
*

Stadium III

EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Stadium III

Maak je motor ook eens schoon ,voor het zicht lijkt er overal olie te liggen
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Janneman82

#25
*

Stadium III

Hij komt op de foto nog al vrij vettig over
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Janneman82

#27
*

Stadium III

EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Janneman82

#29
*

SMF spam blocked by CleanTalk