Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

29 november, 2023, 16:15

Login with username, password and session length

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.954
  • Latest: hhjj
Stats
  • Totaal berichten: 193.866
  • Totaal topics: 10.301
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 89
Total: 89

(Extreem ?) hoog olieverbruik GT 205

Gestart door Janneman82, 31 oktober, 2022, 11:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stadium III

Makkelijk praten vanaf hier ,
Ik zou eens een second opinion zoeken voor de laguna
Het lijkt er op dat je toch een verstopte carter ventilatie hebt en dat hij het dan langs de cylinders verbrand ,althans dit is mijn idee

Succes met de zoektocht
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Janneman82

#31
*

leonardo

Ik zou het nog niet opgeven, als de auto verder naar je zin is. Een goede garage moet het kunnen constateren en verhelpen. Als het goed is zit er een PCV klep tussen. Controleren door b.v. vacuüm op de ventilatie slang te zetten en kijken of die doorlaat is niet zo moeilijk.
Zoals je al schreef: bougies zien er goed uit, motor trekt goed, geen overdreven rook uit de uitlaat.
Eerst een goede diagnose dan beslissen zou ik doen.



Janneman82

#33
*

larsdijkstra

Ja niet opgeven! Eerst een goede diagnose

Janneman82

#35
*

Marco

Nou maar afwachten wat daar uitkomt, Ik hoop voor jou in ieder geval een oplossing.

leonardo

Ja goed nieuws, wees specifiek in wat je wilt dat ze doen.
Carter ventilatie controleren en een compressie test op de cilinders.
Eventueel op lekkages controleren want hoge druk in de carter is ook druk op pakkingen en keerringen. Sommige garages besteden veel tijd aan dingen die niet aan de orde zijn, dat gaat in de papieren lopen en heb je nog geen duidelijkheid.

Aan de hand van wat je al schreef denk/hoop ik dat het meegaat vallen,
Succes en laat het horen.

larsdijkstra


Janneman82

#39
*

leonardo

Slecht nieuws, puur pech verwacht je niet bij die km stand. ::) 

1 op +/- 1800km is te doen, ik zou ook verder meerijden.



larsdijkstra

Ja jammer zeg.... Puur pech idd, bij deze blokken gaat het niet vaak mis op deze manier volgens mij.

Succes! Ben heel benieuwd hoe t nu zal gaan

Marco

Wel jammer dat het een groter probleem is dan dat je hoopt, ik hoop voor jou dat dit advies van jou garage wat oplevert, en jij zo nog een tijd door kan met de Laguna.

Stadium III

Wel appart 170.000 km , blokken moeten op hun sloffen 300k kunnen lopen
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

SebasNL

Pfff...wat een pech zeg! Weet je heel erg zeker dat de kilometerstand klopt?

De mijne tikt bijna de 180k aan en heeft na 13k sinds de vorige beurt nog 3 uit 6 bolletjes over...dat is een vergelijkbare kilometerstand dus zou ook vergelijkbare symptomen verwachten.

Is ie misschien eens heel warm gelopen waardoor er olie aan de schraapveren vastgekoekt zit en deze daarom niet meer lekker de cylinderwand raken?

SMF spam blocked by CleanTalk