Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

05 oktober, 2022, 23:12

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.890
  • Latest: deltapuk
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.332
  • Totaal aantal topics: 10.251
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 55
Total: 55

Motor overleden?

Gestart door Handyriekus, 01 september, 2022, 15:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Handyriekus

Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn laguna2 2.0 uit 2004 207xxx km gelopen.  Vorige week stopte mijn laguna ermee ik reed in Duitsland links gelukkig kon ik nog naar rechts en was vlak voor een benzinestation en kon dus nog van de snelweg.  Naar 2,5 uur kwam de adac deze monteur (van een lokale garage) vertelde dat de motor was overleden. De auto heeft gewoon olie en koelvloeistof.  Naar mijn mening kan ik niet zo ineens mijn compressie verliezen. De auto staat nu thuis en ik heb alle zekeringen gecontroleerd, de bougies vonken gewoon en ik heb de benzinestation los gemaakt om te kijken of de benzinepomp het nog doet, deze doet het gewoon. Weet iemand wat ik nog meer kan controleren? Mijn vorige lagune een 1.8 heb ik 350000 mee gereden en naar 24 jaar afscheid van genomen dus iets meer dan 2 ton is dan wel erg weinig voor een 2 liever.

Handyriekus

Ik bedoelde dat ik mijn bezineslang

Handyriekus

Ik heb ook gekeken of de nokkenas draait deze draait dus de distributie is niet gebroken.

Stadium III

Je start motor gaat dus niet te snel rond ,als je bezine ,lucht en vonk hebt kom je al een eind ,bdp sensor gecontroleerd?
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

melcon

Als je benzine, lucht en ontsteking op het juiste moment hebt dan heb je alleen nog compressie nodig. Ik zou beginnen met een compressie test, als die goed is zou je eventuele nog een cilinder lek test kunnen doen om echt alles uit te sluiten maar als je compressie hebt moet die gewoon lopen.

Handyriekus

De bdp sensor? Wat doet die en waar zit die, kan ik hen controleren.

Handyriekus

Ik heb wel het idee dat de motor snel draait bij het starten.

Stadium III

Olie dop eraf en nog een keer starten kijken naar de nokkenassen
Als je startmotor niet het standaard geluid maakt dat je kent en nokkenassen staan stil riem geknapt
Draaien de nokkenassen wel dan kun je verder BDP sensor zit bij de vernsllingsbak en geeft toerental aan
Als dit niet werkt dan slaat hij ook niet aan
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Handyriekus

Ok bedankt dan ga ik de dop sensor nakijken.

SMF spam blocked by CleanTalk