Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

10 december, 2022, 07:53

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.899
  • Latest: ivo sins
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.458
  • Totaal aantal topics: 10.265
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 37
Total: 37

Elektronische handrem

Gestart door StefanZ, 28 augustus, 2022, 23:56

Vorige topic - Volgende topic

StefanZ

Hallo Melcon,

Bluetooth drivers stonden inderdaad niet goed ingesteld, aangepast en nu wordt de ELM wel gevonden. Helaas vindt PYREN geen problemen. Ik heb gekozen voor de Laguna II EN voor de Laguna II PH2 (optie 44 en 45 uit de lijst), maar nadat hij 39 en 38 sensoren? heeft gescanned (0 detected) komt tekst in beeld.

Scanning:39/39 Detected: 0
NO ECU detected. Nothing to do. (((
*       RESETTING ELM
*
*       ERRORS STATISTIC
*
* error_frame      =  0
* error_bufferfull =  0
* error_question   =  22
* error_nodata     =  0
* error_timeout    =  11
* error_rx         =  0
* error_can        =  0
*
*       RESPONSE TIME (Average)
*
* response_time    =  0.151
*

Geen idee wat er mis gaat, of doe ik iets fout?
Heb jij enig idee ?

Groet,
Stefan

melcon

Dat hij ECU's scant is een goed teken, hij zou er een stuk of 7-11 moeten vinden uiteindelijk. Je hebt niet per ongeluk CAN2 aangevinkt? Auto moet wel op contact staan om alle computers te vinden.

StefanZ

Can2 staat uit en ik heb met alleen contact aan EN met draaiende motor laten scannen met hetzelfde resultaat. Hij loopt de ecu's af (38 of 39 stuks) en geeft dan steeds de melding 0 detected. Dit duurt een tijdje. Dan lijkt hij van taal te willen wisselen (Nederlands) en gaat een tweede keer de ecu's af en komt dan met deze melding. Toch een massa probleem ?

DonvanVliet

Doet die handrem het nou al?

StefanZ

Ja, nadat ik van de week voor het stoplicht bij het wegrijden de motor liet afslaan, doet de handrem het opeens weer. Hij gaat automatisch op- en van de handrem af. Ook kan ik hem handmatig op de handrem zetten er er ook weer vanaf. Het lampje op het dashboard gaat ook weer aan en uit nadat ik de auto op de handrem zet of er weer vanaf. De handrem doet het eigenlijk weer zoals het hoort ??? terwijl ik er niets aan heb gedaan. Het probleem is nu, dat de melding voor handrem problemen op het dashboard en het geluidssignaal nog steeds te zien en te horen zijn, ondanks de goede werking van de handrem. Probeerde met Pyren de melding weg te krijgen (wissen), maar dat wil niet lukken (zie bericht boven)...

StefanZ

Kan het een slechte m
assa zijn? Dat is relatief makkelijk op te lossen.

StefanZ

Nogmaals de auto proberen uit te lezen met Pyren. Pyren laadt 38 ecu's maar zegt geen ecu's te kunnen vinden en reset de obd2 scanner. Het geeft aan scanning x/38 / 0 detected. Het geeft verder geen uitlezing. Dat begrijp ik niet helemaal.

StefanZ

Stadium III

Ik zou toch eens iemand gaan zoeken met een Clip als is het niet de dealer
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

StefanZ

Heeft iemand rond Amsterdam een clip, zodat ik mijn Laguna eens goed kan uitlezen ?

Groet,
Stefan

StefanZ

Hallo Allen,

Nogmaals de vraag of iemand rond Amsterdam een Renault Clip heeft om de "controleer handrem" melding uit mijn dashboard te halen. Mijn garage houder heeft zo'n Clip niet en kon de melding dus ook niet wissen.

Groet,
Stefan

StefanZ

Of weet iemand waar je zo'n Clip voor een schappelijke prijs kan kopen. Mag van mij ook een Chinese kloon zijn, als hij die melding maar kan wissen.

Groet,
Stefan

DonvanVliet

Clip kopen? Denk dat uitlezen en resetten bij een renault dealer goedkoper is.

StefanZ

Mijn garage houder heeft geprobeerd om met zijn OBD de melding te wissen, maar met een algemene professionele OBD kan je allen de handrem bedienen (erop zetten of eraf halen), maar de melding vreemd genoeg niet wissen. Het is misschien handig om zo'n Clip zelf te hebben (of liever een goedkopere kloon), zodat je zelf de boel kunt uitlezen of resetten. Ik zag dat een Clip rond de 200 euro kost. Dat vind ik wel wat overdreven om alleen maar een melding uit een ecu te halen. Heb getracht om met Pyren de boel uit te lezen en te resetten, maar die vind vreemd genoeg geen ecu's (zie berichten hierboven). Handrem werkt weer normaal (heeft zichzelf schijnbaar gereset), maar de melding blijft in mijn dashboard staan (melding plus piep geluid) en dat is heel irritant aan het worden. Helemaal omdat het onterecht is, want de boel doet het weer normaal.

melcon

Je zou ook nog een andere ELM 327 kunnen proberen, met de Chinese kloon varianten werkt deze niet goed met Pyren.

SMF spam blocked by CleanTalk