Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

01 februari, 2023, 00:24

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.908
  • Latest: Ralph Z
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.517
  • Totaal aantal topics: 10.259
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 43
Total: 44

Aanjager defekt door gesmolten stekker

Gestart door GeeWiz, 22 juni, 2008, 21:20

Vorige topic - Volgende topic

Ronald ©

Torx schroevendraaiers zijn er ook met zo een bolletje.  ;)
Ik leef in m'n eigen wereld, maar dat geeft niet.      Ze kennen me daar.

"The winner ain't the one with the fastest car, it's the one who refuses to lose"

freezframe

Ja luitjes dat weet ik, het is ook beter, maar heb ze niet voorhanden en dat andere wel.
Het ging mij er ook meer om, dat ik een schroefje minder geen goed idee vond.
Maar de kachel draait weer naar volle tevredenheid (afkloppen) en ik kwam op het goede spoor door een paar pagina's terug te lezen, want daar vertelde Hansie dat er nog een aantal 40Amp. zekeringen voorbij de zekeringen"kast" moesten zitten.
En inderdaad was er daar 1 stuk van.
Nu nog even aankijken en dan het afdekschuimplaatje er weer voor.
Bedankt hier voor meeleven en de aanwezigheid van antwoorden en tips.

Nu moet ik binnenkort m'n CV weer eens in orde maken, want het wordt nu wel erg vervelend, afsluiten terwijl je in de auto zit met de deuren dicht en na het uitstappen je sleutel weer gebruiken.

rbr

Hoi, ik heb ook een probleem met onderstaande stekker. ik heb ook alles gesoldeert. Alleen ik heb nu geen spanning meer op de draden, ook kan ik niet terugvinden welke zekering ik hiervoor moet hebben. alle zekeringen lijken heel, ik kan hier ook geen informatie over vinden. Kan iemand mij helpen. Of kan ik alles omzeilen en ervoor zorgen dat de ventilator kan draaien,dan maar zonden snelheidsniveau.

Ik hoopdat iemand mij verder kan helpen.

Mariel

Hier ook hetzelfde probleem met de gesmolten stekker in een Laguna uit 1997. 7 polig ook. Meerdere sloperijen geweest en niemand heeft een dergelijke stekker. Nu wil ik hem zelf opbouwen, maar ik weet niet welke draad waar moet. Heeft iemand daar een schemaatje van o.i.d.  Of heeft iemand toevallig zo'n stekker (die van de kabelboom de aanjager in gaat) liggen (weinig kans...)
Wie kan me helpen?

Stadium III

Heb hier een fan met interne breuk en een stekker liggen
Welk merk heb je in de auto zitten ?
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

LagunaRTi

Even een upje van dit topic  ;D
Heb sinds een paar dagen dat de aanjager/ventielator van de airco niets meer doet, en voor de duidelijkheid; heb een Renault Laguna 1 met ECC.
Heb al geprobeert of het aan de aanjager zelf ligt, maar deze werkt gewoon goed als ik er rechtstreeks stroom op zet. Alleen als ik nu met een lampje probeer of er spanning is tussen de rode en zwarte draad gebeurt er niets, ook niet met massa van het frame van de auto.
Heb daarna het dashboard kastje eruit gehaald om daar bij het gele relais te kijken, en ook daar wil het lampje niet branden (ook niet met massa van het frame) (Het gele relais zelf was wel vrij warm)
Nu heb ik onder het stuur gekeken achter het zekeringenkastje en daar zijn nog een aantal relais, alleen hoe kom ik erachter of deze kapot zijn, en welke is van de aanjager?

rickwerf

en ja hoor 1 dag een laguna 1 rti 2.0 s met werkende blower en je raad het al, vanochtend hmm geen wind, stekker eruit en grrr smeltsporen en zwarte contacten beetje frommelen en het werkt weer maar die stekker bevalt me niet ben alleen geen soldeerder dus moet even zien wat ik ga doen.

Ventilator eruitgehaald deze had overigens 4 schroefjes en viel er zo uit ziet er uit als een redelijk nieuwe, stekker erop niks, stekker eraf en alle contacten met een rattestaart vijltje in de ventilator schoongemaakt plus en min waren erg zwart. stekker beetje smeltsporen maar redelijk bruikbaar nog met hetzelfde vijltje ook daat schoongevijlt stekker erop en yupperdepup de boel doet het weer weer zacht, hard, airco doet het ook weer nu nog het lampje in het display zodat ik ook kan zien hoe warm het is en hoe hard ie blaast.

Dus resumerend rechter toplager vervangen, stabilisator stangetje, kachel reparatie gedaan, open klus lampje display en achterruitverwarming.

SMF spam blocked by CleanTalk