Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

04 oktober, 2023, 04:58

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 193.850
  • Totaal topics: 10.298
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 125
Total: 125

Controleer inspuiting/ controleer esp

Gestart door Roberto 10, 27 juli, 2022, 16:42

Vorige topic - Volgende topic

Roberto 10

Ik heb mijn Laguna 2.0 dynamique nu 2 jaar 10.000 km perjaar onderhoud bij garage elk jaar nieuwe olie en beurt
Het begon een half jaar geleden na pak beurt olie enz ook een benzine toevoeging,
 Kwamen er lampje s controleer lucht verontreiniging ,controleer inspuiting , controleer esp 
Bij Renault uitlezen nieuwe sensor bij inlaat .
Maar storing controleer inspuiting , controleer esp blijft komen soms na 200 km of eerder geen pijl op te trekken na parkeren is alles weer uit . Bij melding  loopt de motor iets hoger stationair 1000 toeren maar Rijd nog goed
Nog een keer bij Renault door laten meten alle elektronica is goed . Ik krijg de melding ongeveer 8 x bij 700 km rara wat is dat

Peter Paul

Is het een turbo dan kan het een slangetje vd turbo zijn.  Is het een atmosferisch blok dan kan het ook bv ergens een slecht contact zijn.  Elektronica doormeten in een garage??  Ik neem aan, uitlezen boordcomputer.

Zoekfunctie forum al geprobeerd??

safranehenkie

Ook bij mij woensdag lampje branden voor inspuiting.
Geen power meer, en alleen nog handmatig kunnen schakelen, omdat automaat bleef hangen.
Vandaag slang van turbo, en luchtslang vervangen.
Alles weer in orde.
Rijd weer als de beste.
Tevens achterschijven en blokken vervangen.
Blijkbaar bleven zij vastzitten.
Schijven waren al een beetje blauw geworden.
Moest ook altijd flink gas geven bij optrekken, alsof de handrem er nog op zat,terwijl dat niet zo was.
Loopt ook dus weer soepel.
Laguna 2.0DCI,Estate Initiale.
ex:R12,R9,R19,2XSafrane.

Roberto 10

Computer uitgelezen en alle elektronica door gemeten geen fout nu brand alles weer maar ook controleer luchtvervuiling en oranje motor lampje blijft branden
Auto rijd goed heeel vreemd

Damas

misschien controleren drukverschil sensor katalysator slang achter katalysator misschien lek gebroken waardoor geen druk
Een Renault??!!... ok

Roberto 10

Kruip ik binnenkort onder de auto om slangetje te checken .
Naar Duitsland geweest 1e 600 km niets geen lampjes. Daarna wel controleer inspuiting ,controleer esp auto parkeren en weer alles uit
Weer 600 km verder ging tevens controleer luchtvervuiling aan met oranje motor lampje bleef ook branden (niet knipperen) later naar Nederland rijden 650 km alleen controleer luchtvervuiling bleef branden auto rijd hard en zacht goed
Aangekomen in Nederland top
Volgende dag rondrijden luchtverontreiniging en oranje motor lampje blijft branden na 2 uur weer rijden en alles is uit heel vaag
Ik tank altijd dure  benzine.

SMF spam blocked by CleanTalk