Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

07 december, 2023, 15:02

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 193.874
  • Totaal topics: 10.303
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 94
Total: 95

DAB+ inbouwen?

Gestart door TJSACT, 02 augustus, 2023, 16:36

Vorige topic - Volgende topic

TJSACT

Hallo daar!

Ik ben de gelukkige bezitter van een van een Laguna 3 2.0 Turbo
automaat uit 2008. Heerlijke auto en vrijwel in nieuwstaat. Tot hier dus  no problemo!
Ik ben een muziek liefhebber en luister veel naar Sublime, maar deze gaat van de FM!!! Daar baal ik van als een stekker!!!
In mijn auto zit een Radio/CD/Nav combi van Cabasse zonder cd wisselaar.
Nu wil ik er graag een DAB+ radio in. Heeft iemand een tip hoe ik dat zou kunnen aanpakken. Het mooiste zou zijn dat ik het beeldscherm wat al in de auto zit zou kunnen gebruiken of een ander beeldscherm daarvoor in de plaats. Weet niet wat verstandig is. Wie o wie heeft de gouden tip???

Alvast veel dank voor het meedenken?

Grt,
Theo
Zaandam

Stadium III

Aux aansluiting maken of een fm zender en spotify

Systeem is volledig in gebouwd in de auto is niet zomaar uit te wisselen naar mijn weten
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Peter Paul

Als op de radio een cd wisselaar kan worden aangesloten, kan deze ingang worden gebruikt.

@RichTrip weet hier misschien meer van.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

melcon

Hier kan gewoon een aux in op, moet wel geactiveerd worden via de clip. Daar sluit je b.v. een pure ho highway 600 of iets vergelijkbaars op aan en gaan met die banaan. Gebruik wel het schema van Richard (RichTrip) om het stekkertje te maken, die weet hier inderdaad zeker weten meer van. Ik heb de pinout ook wel maar dan moet ik hem even ergens uploaden.

WoutersLaguna

Ik heb net in mijn Laguna 2 (2007) een aux kabeltje aangesloten op de Cabasse versterker die achter het handschoenenkastje zit. Met een mini jack die ik in mijn telefoon steek. Zo kan ik alles, via internet, beluisteren. Spotify, nos, vanalles dus. Alleen het kabeltje ( met voeding!!) aansluiten is een k**klus omdat je er heel moeilijk bij kan. Gekocht via marktplaats. Super oplossing.

SMF spam blocked by CleanTalk