Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 05:19

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 36
Total: 36

Soms haperende bestuurdersportier

Gestart door greenfrog, 15 april, 2022, 11:44

Vorige topic - Volgende topic

greenfrog

Beste lezers,

Ik heb sinds kort een Laguna 3 (GT pack) uit 2010. Het is een fantastische wagen (had hiervoor ook een Laguna 3 uit 2008), alleen heb ik 1 apart dingetje met de bestuurdersportier. Alles werkt naar behoren, maar als ik de deur open wil doen, lijkt hij soms een beetje ergens te haken of iets dergelijks. Met een beetje duwen gaat de deur wel gewoon open. Probleem is er niet altijd; soms gaat hij gewoon open zonder problemen. Probleem lijkt zich tot nu toe alleen voor te doen bij het van binnenuit openen. Van buitenaf heb ik dit nog niet geconstateerd (gelukkig  ;D). Er is al door een garage naar gekeken met de afstelling, en heeft enkele dingen gesmeerd, maar hij blijft dit soms doen. Nu lees ik hier wel iets over het slot dat soms problemen kan geven, maar weet niet of dit ook daaraan gerelateerd is. Hebben jullie wellicht ideeën of suggesties?

Peter Paul

Kinderslot?

Maakt hij herrie?

greenfrog

Kinderslot lijkt het niet te zijn, en herrie maakt hij niet echt. Wel lijkt hij zich, indien het zich voordoet, even licht ergens overheen te wrijven. Het lijkt nu wat minder te zijn, maar het is nog wel af en toe aanwezig.

safranehenkie

Kijk eens naar de deurrubbers.
Bij mij klemde de bestuurdersdeur ook.
Heb bij mij aan de bovenkant iets van de deurrubber afgesneden.
Bleek toen ook niet meer te klemmen.
Maar ga er vanuit dat het dan niet het deurslot is.
Laguna 2.0DCI,Estate Initiale.
ex:R12,R9,R19,2XSafrane.

greenfrog

Ik heb toevallig afgelopen weekend naar het deurrubber gekeken, omdat een bekende dit zelfde probleem lijkt te hebben. Het lijkt bij mij ook het deurrubber te zijn, maar wil er eigenlijk nog niet gelijk een klein deel vanaf snijden. Eens kijken of er iets anders mogelijk is. Ik heb het nog niet op kunnen lossen, maar ben wel benieuwd of het definitief opgelost is als ik iets met het deurrubber kan doen.

safranehenkie

Ik heb het in dunne reepjes gedaan.
Eeret een, en toen nog een reepje.
Ik heb geen last meer van.
Is al meer dan een jaar geleden
Is bij mij dus opgelost
Succes ermee.
Laguna 2.0DCI,Estate Initiale.
ex:R12,R9,R19,2XSafrane.

greenfrog

Het is uiteindelijk opgelost!

Bij mij was het dus inderdaad het deurrubber welke was verschoven. Hierdoor kwam bij het openen van de deur de rubbers van de voordeur en achterdeur tegen elkaar, waardoor het dus leek alsof de deur klemde. Uiteindelijk is dus opgelost door het deurrubber voorzichtig terug te tikken.

Iedereen bedankt voor het meedenken!  =thnx=

Dijkertje92

Bedankt, hier was ik precies naar op zoek. Mijn Lag 3 uit 2011 had dit eerst alleen bij de passagierskant, maar sinds een tijdje ook de bestuurderskant.
Ik ga eens even goed kijken naar die rubbers.

Guus

Inderdaad terug schuiven, had ik ook last van.

SMF spam blocked by CleanTalk