Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 07:13

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 2
Guests: 48
Total: 50

Werken met de CLIP

Gestart door Rene1253, 17 juni, 2011, 06:22

Vorige topic - Volgende topic

Joost

Is er een mogelijkheid om met de CLIP de gordelwaarschuwing van de achterbank uit te schakelen van een Laguna 3 ph1 ?

Ik blijf maar last houden van hardnekkige gordelmeldingen van de achterbank terwijl er niemand zit. Misschien dat ze uitgeschakeld kunnen worden, ik kan mij voorstellen dat lang niet iedereen daar op zit te wachten

ojee66

Ondertussen zijn er vele software versie's.

Heeft de software versie op de laptop invloed op de clip die er tussen zit?

Ik had nml al een 32bit windows xp laptopje geinstalleerd (met de nodige sata problemen maar uiteindelijk gelukt) maar de nieuwste versie die ik heb gedownload (174) werkt niet meer onder xp (nog wel 32bits)

Op MP wordt de versie 139 aangeboden. 

Ik neem aan dat ik deze voor de laguna2 in elk geval kan gebruiken maar misschien de nieuwere auto's niet meer?
Of kan ik daarna de software updaten (op andere laptop met win7 32bits) naar 174 met de clip van de v139?
Spritmonitor.de" border="0

gsxr

Even een oud topic nieuw leven in blazen...

Ik heb ook een chinese clone Clip, ik krijg echter de Clip niet gekoppeld met een draaiende motor? Weet iemand of dat dit klopt of hoe dat wel werkend te krijgen?

ojee66

Klopt niet.

Mijn clip kan zowel zonder als ook met draaiende motor worden gebruikt.

Welke versie software heb je?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

gsxr

Ik heb versie v174.

Is er een bepaalde volgorde/handeling welke ik aan moet houden m.b.t. het aansluiten van de Clip?

ojee66

Ik heb een oudere versie (de nieuwste gaf bij mij USB problemen)

Wat ik doe is in elk geval de laptop opstarten, de clip aansluiten en daarna de odb stekker aansluiten.

Tijdens starten haal ik de odb niet los.

Daarna kan ik in de software alle motorische parameters aflezen.

Als ik de clip aansluit zonder acculader of dat de motor draait is redelijk snel mijn accu leeg.

gsxr

Klopt het dat je dan dus op het "start-scherm" waar je de voertuiggegevens in moet vullen, dat je daar niet op de grijze balk met "computer test" (o.i.d.) klikt? Of hoef ik deze gegevens helemaal niet in te vullen om de parameters uit te lezen?

ojee66

Deed ik automatisch, heb in mijn scherm iets van autogegevens iphalen d8 ik.  Kijk voor screenshots ff in mijn voorstel topic.

gsxr

Bedankt voor je reactie, ik heb jouw topic en de screenshots gevonden.

Ik zal er nog eens in duiken, ik weet dus in ieder geval dat het moet kunnen. Ik heb de Clip nu draaien op een vast werkstation (totaal niet ideaal), nu ook nog even werkend krijgen op de laptop via een dual-boot zodat ik niet gebonden ben aan live-parameters van de parkeerplaats.

Damas

Alweer een oud topic toch nog een vraag ik heb clip 221 sinds kort die vraagt steeds om een draadloze sonde. Ik heb een OBDlinkSX interface bekabelt via usb, deze zou die toch moeten zien. Moet ik anders een ELM of een KKl hebben.
Een Renault??!!... ok

Peter Paul

De obdlinksx ken ik niet.  Kan deze wel met Renault Laguna communiceren?  En zat bij die interface geen software pakket?

SMF spam blocked by CleanTalk