Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 12:28

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 44
Total: 44

Verlagings veren lag gt ph1

Gestart door Benf, 16 augustus, 2021, 16:07

Vorige topic - Volgende topic

BlueLagoon

Met Eibach-set:

Naar mijn ervaring is 'ie behoorlijk straf, maar heb begrepen dat dit met de standaard veren ook al zo is. Qua rijhoogte kom ik maar zelden een drempel tegen die schraapt (weliswaar rustig er overheen).

Janneman82

Prachtig! Zo moet ie van mij ook worden, ben er nu 100% zeker uit.  8) !!

Benf

Ik heb even gemeten, voor is het 37,7.. onderkant spatbord tot bovenkant van dat renault logo rondje..dus hart naaf....
En achter zit het rond de 33.5
Ik zal binnenkort ff foto maken en erop zetten..

Janneman82

Citaat van: Benf op 14 september, 2021, 15:41
Ik heb even gemeten, voor is het 37,7.. onderkant spatbord tot bovenkant van dat renault logo rondje..dus hart naaf....
En achter zit het rond de 33.5
Ik zal binnenkort ff foto maken en erop zetten..

Weet je zeker dat je de achterkant goed hebt opgemeten? Origineel GT hoort dit rond de 38cm te zijn namelijk. Met 33.5 cm moet je kont haast op de grond hangen.  ;) Zie ook de quote van SebasNL uit mijn topic:

Citaat van: SebasNL op 03 augustus, 2021, 19:10
Bij mij ~38.2cm aan beide kanten (en de achterzijde ~38cm).

https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=17502.0

Benf

achter is toch echt 34cm

voor:

heb hem zondag ook gelijk gewassen en gepolijst:

naja zoals jullie snappen...hij staat best raar op zo'n veren :o
dus er komt zo wie zo een setje eibach onder...

larsdijkstra

Benf

Citaat van: Janneman82 op 19 augustus, 2021, 12:22
https://www.autodoc.nl/eibach/1930131

Dit setje van Eibach heb ik ook op het oog voor mijn GT, verlagen ongeveer 3 cm. Ze zijn echter enorm duur op het moment (€ 267,-), vaak zijn ze voor rond €150,- te krijgen. Zal te maken hebben met de wereldwijde schaarste in grondstoffen momenteel.

*edit: hier zijn ze al een stuk voordeliger te vinden: https://www.car-parts24.com/Eibach-Pro-Kit-30mm-lowering-springs-Renault-Laguna-III-Grandtour-KT0-1

bij deze site kwam nog 10 euro verzending.. dus heb ze ergens anders gekocht in nederland voor 180..dan weet ik iig zeker dat het goed is en komt..
waarsch gaan ze volgende week of week daarna eronder...

Janneman82

Top, ben benieuwd! Waar heb je ze uiteindelijk besteld?

Benf

autoonderdelen24, ik moest nog beetje stuurbekrachtigings olie hebben dus die heb ik gelijk mee besteld..voor die 8euro..daar kan je het bij renault niet voor halen >:D

Janneman82

Citaat van: Benf op 22 september, 2021, 17:45
autoonderdelen24, ik moest nog beetje stuurbekrachtigings olie hebben dus die heb ik gelijk mee besteld..voor die 8euro..daar kan je het bij renault niet voor halen >:D

Grappig, want dan heb je de veren gekocht uit de link die ik op de eerste pagina met je deelde. Onderdelen24 is namelijk hetzelfde bedrijf als autodoc.nl:)
Hun prijzen veranderen elke dag, dus jij hebt geluk gehad. Ze zijn nu niet meer op voorraad en kosten nu ruim € 263,-.

Oh en je heb ze niet in Nederland gekocht, want ze zitten in Duitsland.  ;) Maakt verder niet uit natuurlijk, maar kan even duren voordat je ze binnen hebt.

Benf

ja dat dacht ik al ja...ze lijken allemaal op elkaar die site's.. maar met autodoc heb ik "ruzie"gehad omdat ze btw aftrokken van een bedrag wat ik terug moest krijgen..
gister zijn ze al verstuurd dus verwacht ze morgen binnen te hebben.

Janneman82

Benf

zeker... en het kwam gewoon binnen in een autodoc doos :-X.
naja zit super netjes in een eibach doos en het staat erop dat het pro set is voor de lag.
ik denk volgende week of week erna eronder zetten...dan zal ik foto's posten in mijn eigen toppic

Benf

veren zitten eronder... zijn mijn eigen toppic =tap=

grt Ben

Janneman82

Ik heb ze zojuist ook besteld, ze waren eindelijk weer op voorraad bij Autodoc. Uiteindelijk nog een kortingscode kunnen vinden online en er € 160,- voor betaald.  8)

SMF spam blocked by CleanTalk