Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 13:25

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 53
Total: 53

Verlagings veren lag gt ph1

Gestart door Benf, 16 augustus, 2021, 16:07

Vorige topic - Volgende topic

Benf

Beste,

Ik ben opzoek naar een setje verlagings veren voor een gt station uit 2009.
Het is een 2.0t.
Als het kan -3cm en merk veren.

Groetjes Ben

larsdijkstra

Welkom! Heb je foto's van je mooie Laguna?

Benf

Citaat van: larsdijkstra op 16 augustus, 2021, 17:27
Welkom! Heb je foto's van je mooie Laguna?

Zeker, ik zal mij binnenkort voorstellen maar ben nu op vakantie😉

Benf

Ik kan nergens op dit forum een: stel je even voor topic vinden..
Misschien leuk voor de moderators om dat er bij te zetten..
Ik heb al best veel auto's gehad en op fora gezeten dus vandaar..
Of bij iedere type laguna een :stel je even voor" topic, dan is het gelijk gescheiden..
Is maar een idee...

Groetjes Ben

larsdijkstra

Als je kijkt onder " forum " en dan " mijn Laguna " kun je je voorstellen

Fijne vakantie

Janneman82

https://www.autodoc.nl/eibach/1930131

Dit setje van Eibach heb ik ook op het oog voor mijn GT, verlagen ongeveer 3 cm. Ze zijn echter enorm duur op het moment (€ 267,-), vaak zijn ze voor rond €150,- te krijgen. Zal te maken hebben met de wereldwijde schaarste in grondstoffen momenteel.

*edit: hier zijn ze al een stuk voordeliger te vinden: https://www.car-parts24.com/Eibach-Pro-Kit-30mm-lowering-springs-Renault-Laguna-III-Grandtour-KT0-1

Benf

Kijk, bedankt voor de tip.. 170/200 euro vind ik nog wel meevallen dan.
Heb deze van eibach ook eerder gekocht voor een 308sw.
Weet iemand of het veel werk is om eronder te zetten op een gt?
En dan ben ik er in ieder geval vanaf dat mijn veren breken😂.

Grt Ben

Janneman82

Volgens mij is het redelijk rechttoe rechtaan, al zit de boel wel vaak enorm vast dus lastig los te krijgen. Dit zal echter ook afhankelijk zijn van hoelang geleden het al eens los is geweest en hoe het destijds is vastgedraaid. Sommige monteurs draaien alles idioot hard aan, compleet onnodig.

Benf

Naja ik lees dat de veren bij de lag regelmatig breken dus dat alles wel redelijk los moet zitten😂.
Nu vraag ik mij af..
Als ik eibach veren koop,-3cm is dat -3cm van orginele laguna veren of van de laguna gt veren?
Want de phase 1 gt heeft een ander onderstel begreep ik en als je dan nog -3 eraf haal dan zit het wiel best wel in de wielkast..
Wie heeft het antwoord..?

Groetjes Ben

Janneman82

Deze veren zijn ook geschikt voor niet-GT versies van de Laguna, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat dit -3cm in totaal is (dus -2 bij onze GT's). Daarom staat er ook circa 3 cm bij overal.

Benf

Aha, dus een gt staat 1cm lager als een normale.. weer wat geleerd. Bedankt janneman!
Binnenkort maar eens setje veren bestellen.
Als iemand nog leuke 19inch heeft liggen =hi=....

Grt Ben

Janneman82

Ik was nog even aan het twijfelen over hoeveel cm de GT standaard verlaagd is en ik heb het volgende nog gevonden m.b.t. de GT en het Eibach setje hier op het forum:

CiteerNa wat uitzoekwerk;

GT phase I staat op andere veren dan alle andere laguna's. In de aftermarket wereld word daar geen alternatief geboden en zit je dus vast aan origineel Renault. Daar maken ze inderdaad onderscheid tussen auto's met GT onderstel of standaard onderstel. DIt onderdeel komt heel erg weinig voor en ligt alleen ergens in frankrijk en kosten maar liefst 130 euro per stuk (!)

(even nagaan dat een monroe veer voor een normale laguna 30 euro kost per stuk). Ik vond dat wel erg veel en op een duitse site zat iemand met precies het zelfde. Die heeft een eibach set zowel voor als achter er onder gezet, was goedkoper en de auto rijd net zo als daarvoor (wel 1 cm dichter bij de grond) maar de veren werken net zo progressief als de standaard GT veren.

Dus heb nu ook voor 134 euro een complete set eibach veren gekocht (voor + achter), stukken voordeliger en zijn A-kwaliteit veren.  !!

Citeerop een duits forum zat iemand met precies het zelfde als ik, ook gebroken achterveer en had uiteindelijk maar gekozen voor een eibach setje omdat origineel 4x zo duur was en slecht leverbaar. Volgens hem is het qua stugheid/comfort precies het zelfde gebleven. Wel lag de laguna tov een GT onderstel die hij had nog 1cm lager bij de grond. Bij een laguna zonder GT onderstel zal dit rond de 25 á 30mm zijn. Daarom dat ik ook heel specifiek voor dit merk was gegaan.

Dit komt uit dit topic: https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=16302.0

Het Eibach setje verlaagd de auto dus 1 cm extra t.o.v. origineel GT en de GT staat standaard ~2cm lager dan overige Laguna's als ik dat zo lees. Een extra verlaging van 1 cm is wel mooi denk ik, net iets sportiever maar maakt er nog geen buikschuiver van. Ik zal eens zoeken of er foto's zijn van een GT met Eibach veren, ben heel benieuwd.

*edit: foto's gevonden op een Kroatisch forum: https://www.renault-klub.hr/forum/index.php?/topic/55471-p-laguna-iii-dci-4control/

Er staat niet specifiek bij dat het om de Pro kit van Eibach gaat, maar zo te zien wel.

Benf

Zo dat is strak zo zeg...
die van mij klopt echt dan niet, van voor staat hij echt heel hoog.
ik zal foto's in mijn eigen topic zetten als er nieuwe veren onder zitten..
Bedankt voor het uitzoeken Jan ;D.

groetjes Ben

BlueLagoon

Mijn Laguna (ex van de desbetreffende Joost die bovenstaande postte) heeft inderdaad die Eibach-set eronder. Ik kan helaas vanaf m'n vakantieadres niet zo makkelijk foto's posten. Ik zal na het weekend even kijken of het lukt.

Janneman82

Citaat van: Benf op 10 september, 2021, 15:27
Zo dat is strak zo zeg...
die van mij klopt echt dan niet, van voor staat hij echt heel hoog.
ik zal foto's in mijn eigen topic zetten als er nieuwe veren onder zitten..
Bedankt voor het uitzoeken Jan ;D.

groetjes Ben

Die van mij staat ook te hoog aan de voorkant (topic: https://www.lagunaclub.nl/forum/index.php?topic=17502.0)
Ik had al een tijd een vermoeden, maar onlangs heeft SebasNL (die ook een GT heeft) het nagemeten en die van mij staat 2 cm hoger. Daar heeft de vorige eigenaar dus de veren van een normale Laguna onder gezet helaas.
Misschien kun je die van jou ook 's nameten vanaf de naaf en vergelijken.

Daarom wil ik ook het Eibach setje, want zoals jij ook al zegt het staat echt rete strak. Zo had hij af-fabriek al moeten zijn vind ik!

SMF spam blocked by CleanTalk