Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

01 februari, 2023, 00:29

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.908
  • Latest: Ralph Z
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.517
  • Totaal aantal topics: 10.259
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 43
Total: 43

Laguna GT wel verlaagd??

Gestart door Janneman82, 02 augustus, 2021, 10:26

Vorige topic - Volgende topic

Janneman82

Ik vind dat mijn GT aan de voorzijde enorm hoog op zijn poten staan en ik ben dus aan het twijfelen of hij wel op de originele veren staat. De phase 1 GT zou af-fabriek verlaagd moeten zijn begreep ik. Omdat de originele veren bij Renault vrij vaak stuk gaan en soms lastig verkrijgbaar zijn ben ik bang dat ze er gewoon een keer 'normale' veren onder hebben gezet.

De witte Mercedes hierboven heeft de wielkasten perfect gevuld, zo zou het toch ook bij de GT moeten zijn.

Menig standaard diesel Golfje staat centimeters lager, terwijl zo'n relatief dikke Laguna GT wel een 4x4 lijkt.  ::)

Ik heb nog even een foto gepakt van een mede forummer, deze lijkt mij veel lager te staan:

Wat zeggen jullie als je de foto's zo bekijkt?

Waarschijnlijk ga ik hem in de toekomst nog verlagen middels een Eibach Pro Kit, hoe langer ik er naar kijk hoe meer ik me er aan erger.  :-[

larsdijkstra

Ja die van jou staat wel te hoog

SebasNL

Als je even de afstand van het hart van de naafkap tot aan de rand van de wielkast meet kijk ik morgen even bij de mijne.
Daar is afgelopen februari nog een veer linksvoor vervangen en dat is een originele GT veer geweest.

Janneman82

Citaat van: SebasNL op 02 augustus, 2021, 21:23
Als je even de afstand van het hart van de naafkap tot aan de rand van de wielkast meet kijk ik morgen even bij de mijne.
Daar is afgelopen februari nog een veer linksvoor vervangen en dat is een originele GT veer geweest.

Ik heb het nagemeten vanaf hart vd naaf tot rand spatbord en dit is net iets minder dan 40 centimeter, 39,8.zeg maar.

SebasNL

Citaat van: Janneman82 op 03 augustus, 2021, 18:57
Ik heb het nagemeten vanaf hart vd naaf tot rand spatbord en dit is net iets minder dan 40 centimeter, 39,8.zeg maar.

Bij mij ~38.2cm aan beide kanten (en de achterzijde ~38cm). Scheelt goede 1,5-2 cm, dus lijken inderdaad verkeerde veren onder te zijn gezet...

Overigens is volgens mij na de facelift een 'GT pakket' gevoerd, dus 'GT-look' met elke motorisering en niet zoals pre-facelift een 'GT uitvoering' met alleen de 205pk bezine of 180pk diesel. Bij de facelift is de 'GT' dan ook niet altijd voorzien van het verlaagde onderstel voor zover ik weet en misschien dat ze de veren uit de facelift GT versie hebben aangezien voor de pre-facelift GT versie? Anders hebben ze waarschijnlijk alleen voor de goedkoopste optie gekozen en de iets hogere veren gemonteerd die onder de reguliere versies zitten?

Janneman82

Heel erg bedankt voor het nameten Sebas! Mijn vermoedens blijken dus inderdaad te kloppen. Ik heb de achterkant net nog opgemeten en die komt ook op ~38cm dus die lijkt wel origineel te zijn. Ik heb een vroege phase 1 dus een echte GT, die hoort lager te staan.

Ik denk dat ik dan over niet al te lange tijd een Eibach Pro Kit ga bestellen om nog nét iets lager dan origineel te gaan, als ik dan toch ga vervangen. Volgens mij zijn is een complete set zelfs nog goedkoper dan 2 originele veren.

Bedankt voor jullie reacties!

SMF spam blocked by CleanTalk