Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

19 mei, 2022, 04:03

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.872
  • Latest: Dysan
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.004
  • Totaal aantal topics: 10.216
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 41
Total: 41

achter remmen laguna II grand tour

Gestart door cold forged, 28 juli, 2021, 17:22

Vorige topic - Volgende topic

cold forged

Tijdje geleden weer, maar het was weer tijd voor: keuring! Altijd een feest ;)
Dus maar weer eens een update op mijn laguna hier, wellicht dat anderen er wat aan hebben weer :)

Bleken dus de blokjes van de achterremmen versleten te zijn (onder andere).. maar ook weer een veer gebroken (linksvoor).. dat is al nummer 6 in de tijd dat ik die auto bezit!! En nee, ik pak geen drempeltjes met 80km/u ;)

Maar ach, het is allemaal simpel te vervangen.. alleen...wie ooit bedacht heeft dat het asje van die remklauw achter in de kokerbalk te laten uitkomen zou gewoon ontslagen moeten worden.. wat een idioot idee, je komt er met een normale dop niet aan!! Dus maar een korte 7mm inbus met 10mm zeskant bit besteld, daarmee kwam ie wel los.

In ieder geval met die inbus en terugstelset de boel er in gekregen. ook weer 'raar'... beide remklauwen moeten rechtsom ingedraaid worden blijkbaar.
Had ik eerst niet door, dus de rechter heb ik eerst linksom zitten draaien... slim.. dat kwam met name wegens een verkeerde aanname (links/rechts...) en het feit dat ik de terugstelset niet er in kreeg, want de blokken waren al zover versleten.. dus ja, terechte afkeur ;)
Er zitten wat groeven in de schijf, maar niet van dien aard dat die vervangen zouden moeten worden..

In ieder geval niks los gehaald qua remleiding of ontluchting, dus moet goed zijn.
Dacht ik....
Wat ie nu doet is dat het welliswaar remt, maar ik kan inderdaad het pedaal best wel ver intrappen voor het wat doet.
Alles gecheckt op lekkage maar niks te zien (gelukkig).

Wat ik voel aan het pedaal is dat het zaakje bovenaan 'pakt', dan 'door zakt' en na een tijdje dan weer pakt. ik kom er dan gemakkelijk mee tot stilstand en remmen kan gedoseert. Met wat pompen wordt dat tijdelijk wat beter (als in dat het pedaal minder ver ingetrapt hoeft te worden) maar dat duurt niet lang.

Kan het zo zijn dat doordat ik die zuiger de verkeerde kant op heb gedraait in eerste instantie, dat daardoor wat lucht in het systeem gekomen is. misschien dat iemand eenzelfde foutje heeft gemaakt eens en daar wat over kan zeggen?

Ik ga er even van uit dat het 't bekende inremmen is vooralsnog, aangezien het domweg niet mogelijk is dat ik lucht in de leidingen heb nu ineens.. En om nou meteen de hoofdremcylinder uit te wisselen.. ook weer zo iets..

SMF spam blocked by CleanTalk