Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 12:01

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 48
Total: 49

Voorveer gebroken

Gestart door DonvanVliet, 20 januari, 2021, 13:51

Vorige topic - Volgende topic

DonvanVliet

Maken ze die veren van Renault in china ofzo.
Breekt van de week mijn voorveer toen ik over een verkeersdrempel ging. Gelukkig alleen de veer deze keer. Bij mijn vorige een lag 2 had ik precies hetzelfde. Alleen stond ie meteen op de grond met ook een doorgesneden band. Zijn er geen betere veren op de msrkt.

ojee66

Wrijving en zand dat schuurt.  Niet alleen laguna's hebben daar last van  is meestal 1 a 2 ring waar hij afbreekt.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Spritmonitor.de" border="0

DonvanVliet

Nou ik heb die breuk gezien en dat komt niet door zand/schuren.  Die veer schuurt nergens tegen aan. Het is het materiaal dat zoals ik het zie een behoorlijk zwakke plek had. Mijn dochter heeft een Clio en precies hetzelfde euvel.
Ik heb al behoorlijk veel auto's gehad sinds mijn 18de jaar. Allemaal verschillende merken maar dit alleen meegemaakt bij de 2 Renaults. Ik heb nog even gezocht hier en het komt best vaak ter sprake die veren.
Het is nog gevaarlijk ook. Bij mijn vorige Laguna, (een type 2) lag deze meteen met doorgesneden voorband op de grond. Nu was dat toen ik stapvoets reed. Ik probeer er maar niet aan te denken hoe dat af was gelopen in een bocht op de autobahn.

Laguna3zit

Mijn laguna, een 2.0 benzine hatchback, is van dec 2008 en heb ik gekocht in juni 2014 met km-stand van ca 139.000. Inmiddels zijn dat er 289.000.
Bij deze auto heb ik al 4 keer een kapotte veer gehad. 1 x rechtsvoor, 1x rechtsachter en 2x linksachter. Ik moet veel over de dijk rijden met diverse drempels. Die vlak bij ons dorp zijn behoorlijk en daar rijd ik met max 50km p/u overheen. Vaak halen anderen mij daar ook in.
Als ik weer geluiden hoor, waarbij het lijkt dat er wat ijzer los in de kofferruimte ligt, kan ik er weer bijna zeker van zijn, dat er weer een veer kapot is.
Verder wel fijne auto hoor en mijn vrouw heeft problemen met de rug, maar kan hier tenminste goed in zitten.

DonvanVliet

Ja die verkeersdrempels...... bedacht door hersenlozen.

Janneman82

De veren schijnen wel een zwakke plek te zijn inderdaad. Mijn GT heeft ook een gebroken veer aan de achterkant gehad (vorige eigenaar). Veren van een GT schijnen echter nogal lastig verkrijgbaar te zijn, dus het is aan te bevelen om dan gelijk veren van Eibach te namen. Deze zijn zelfs goedkoper dan OEM en hiermee ligt ie gelijk een (klein) stukje lager.

https://www.auto-onderdelen24.nl/eibach/1930131?grmk=1&gclid=EAIaIQobChMIv-f5g9rZ1gIVkJ0bCh3p7wdhEAQYASABEgLHPPD_BwE

SMF spam blocked by CleanTalk