Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

29 november, 2023, 16:27

Login with username, password and session length

Recent

Leden
  • Totaal leden: 1.954
  • Latest: hhjj
Stats
  • Totaal berichten: 193.866
  • Totaal topics: 10.301
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 110
Total: 110

gt 204pk reageerd vreemd op nieuwe bougie

Gestart door blex75, 26 maart, 2020, 19:40

Vorige topic - Volgende topic

blex75

vandaag 4 nieuwe  NGK pfr7z-tg bougies gemonteerd in mij laguna III gt .
de auto starte prima, er was niet mee te rijden .
als ik heel voorzichtig accelereerde kwam ik voor uit, maar zodra ik iets te veel gas gaf hield hij in en begon te stotteren .

de oude bougies van bosch weer gemonteerd en hij loopt weer als nieuw!

heeft iemand dit eerder meegemaakt ?

ojee66

Ga niet ervan uit dat de electrode afstand van nieuwe boegies goed staat.  Even met voelermaatje de afstand checken.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Spritmonitor.de" border="0

Guus

En wel de juiste bougies?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Lars

Ik heb me laten vertellen dat die F4R blokken alleen met die Bosch bougies lopen. Die NGK schijnen een hogere weerstand te hebben.

blex75

vorige Laguna's liepen er prima op
dat waren ook turbo's en de elektrode afstand is ook prima

Lars

@blex75

Ik had in het verleden een Laguna 3 phase 2 met de F4R 100kw blok, deze liep ook niet met NGK bougies.

Ik moet eerlijk toegeven, ik heb dezelfde bougies besteld, maar ook nieuwe bobines van NGK.

Ik laat het je in ieder geval weten...

Lars

Zo heb net de proef gedaan.

Heb de zelfde NGK bougies zoals boven beschreven vervangen en idd het zelfde euvel. Met de monteerde BERU bobines loopt die mijne idd niet. Betreft trouwens de F4RT 800 205 PK blok. Toen heb ik de nieuwe NGK bobines monteert en hin doet het...

Janneman82

Even een oud topic omhoog schoppen hoor. Wat zijn nou de juiste bougies voor de GT 205? Ik lees veel slechte verhalen met NGK, dus wil ze van Bosch halen.

Deze? Bougie IRIDIUM Bosch 0 242 236 571

Link: https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/bosch-0242236571-bougie.htm?typeCode=37412

larsdijkstra

melcon

Juiste bougies zijn inderdaad belangrijk bij deze motor, je hebt iridium bougies nodig (dus niet de platinum uit de startpost, ik ga ervanuit dat NGK ook wel iridium bougies heeft). De Bosch werken sowieso, ik gebruikte in de zwarte die Lars nu heeft altijd Beru Poly-V, Ultra Titan UPT2 en die deden het ook uitstekend. Let wel, maximum levensduur is 60.000 kilometer, het is raadzaam om dat als uiterste aan te houden.

Janneman82

Ik heb de Bosch bougies besteld, geen idee wat er nu in zit eigenlijk. Ik heb nu ongeveer 20.000 km gereden met de Laguna en de bougies waren vervangen vlak voordat ik 'm kocht. Mijn monteur gaf wel aan dat ze niet helemaal fris meer waren.

Hopelijk merk ik ook nog wat verbetering, al loopt hij nu ook niet slecht.

Janneman82

Nou die Bosch bougies had ik eerder moeten kopen, wàt een verschil. Er zaten NGK's i(wist ik niet) en ik kan dus bevestigen dat de GT daar een stuk slechter mee loopt.

Het blok loopt nu rustiger en trekt veel soepeler door in de toeren, blij mee!  8)

larsdijkstra

bartv

Bij zitten er wel NGK in maar ook die weer Iridium. Heb ik er juist ingedaan omdat wat er in zat standaard niet lekker liep :)

Wel op tijd vervangen inderdaad, het slijt toch wel zo'n bougie ook al is het iridium.

SMF spam blocked by CleanTalk