Auteur Topic: controleer inspuit systeem  (gelezen 106 keer)

Offline seatsah

• Tin member
  • https://www.lagunaclub.nl/
  • Type laguna: Laguna 2.0 dci 130 pk station
controleer inspuit systeem
« Gepost op: 02 februari, 2020, 23:57 »
Geachte leden van deze club,

Ik ben sinds 2012 in het bezit van een prima rijdende Laguna 3 2.0dci 130 pk station. Mijn auto heeft echter sinds het begin en de laatste tijd versneld last van het vroegtijdig afgeven van het onderhouds sleuteltje en dan het bijbehorende wegvallen van de cruise control. Ik ga met mijn auto naar een universele garagehouder die, op mijn advies, gewoon de olie vervangt en dan kan ik weer 10k verder. Maar toch knaagt het een beetje, omdat de laatste tijd deze melding wat sneller komt en ook versnelt de cruise control uitvalt. Voorheen kon ik dat signaal nog wel 2k negeren voordat dat gebeurde. Nu niet meer dan 300km... Navraag bij mijn oude renault garage, waar mijn auto voorheen in onderhoud was, vertelde mij dat er waarschijnlijk lekkage is van diesel naar de olie en dat daardoor de oliekwaliteit versnelt achteruit gaat.  Op zich klinkt dit niet onlogisch, ware het niet dat ik geen verlies heb in vermogen, mijn verbruik niet echt is toegenomen en ik "gewoon" een beetje olie verbruik, dus het carter loopt niet over.

Moet ik eerst  weer eens de slangetjes van het roetfilter controleren of is het diesel-in-de-olie verhaal toch wel reeel...

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

Groet,
Sietze Haan