Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

26 juli, 2021, 04:04

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Shoutbox

laguna club team

2020 Dec 31 12:40:25
en... wat vinden we van de nieuwe layout?

laguna club team

2020 Dec 30 21:50:23
Hoi testing de portal van SMF

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 2052
  • Latest: Dutchtone
Stats
  • Totaal aantal berichten: 192482
  • Totaal aantal topics: 10155
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 33
Total: 33

Auteur Topic: achterplaat rugleuning stoel  (gelezen 897 keer)

Offline lag3turbo170lpg

• Aluminium member
  • *
  • Geslacht: Man
  • https://www.lagunaclub.nl
achterplaat rugleuning stoel
« Gepost op: 23 juni, 2019, 23:06 »
Beste Renault liefhebbers,

Rijd nu alweer paar maandjes rond met een achterplaat van de bestuurderstoel die los ligt. Deze hoort te klemmen op de stang die hiervoor aanwezig is in de stoel.
Hij klemt wel maar niet meer voldoende. Paar keer zitting nemen en hij ligt alweer los, plastic moeheid.
De achterplaat heeft het een tijd gehouden doordat deze was vastgezet met een soort lijm, glasachtig, heel hard maar wel breekbaar en versnipperd wat daarbij. Thermoharder oid?
Hebben jullie tips? Ik zou het liefst een permanente oplossing toepassen en geen lijm oid. Gaatjes boren in de achterplaat en daarop vastzetten op de een of andere manier?

« Laatst bewerkt op: 24 juni, 2019, 12:47 by lag3turbo170lpg »
Echte naam: Daniel

Offline Lode

• Bronze member
  • **
  • Si non è vero, è ben trovato!
Re: achterplaat rugleuning stoel
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni, 2019, 16:29 »
Heb ik ook lang mee gesukkeld in de Laguna. Schroeven, velcro, van alles geprobeerd.
Uiteindelijk opgelost met stripbandjes met hulp van Viper (lid Lagunaclub).
Strak aangetrokken en dan de uiteinden eraf geknipt. Nooit meer losgekomen.
Nadeel is volgens mij wel dat je dan de zitting zal moeten slopen wil je echt nog bij de draden kunnen.
Al is dat theorie denk ik. In de Zeven en een half jaar dat ik mijn laatste Laguna had, nooit bij de draden moeten zijn :)

Groeten
Lode

Offline melcon

• Tin member
  • https://www.lagunaclub.nl/
  • Type laguna: Laguna III GT 2.0T
Re: achterplaat rugleuning stoel
« Reactie #2 Gepost op: 23 juni, 2021, 09:52 »
De passagiersstoel zeker? Even de bekleding los halen aan de linkerkant, daar zit een kunststof frame die vorm moet geven aan de zijkant. Deze zit waarschijnlijk los en duwt elke keer de afdekplaat/achterplaat van de stoel los. Dit was bij mij ook het geval, bij mij waren de kunststof uitsteeksels die het frame in het stalen stoelframe haken afgebroken. Ik heb de kunststof plaat op alternatieve wijze vastgezet (in het midden d.m.v. moer + bouten, bovenaan met staalgevoerde tyrap). Zo lang dat kunststof frame op zijn plaats zit blijft de achterplaat ook op zijn plaats  in mijn geval. Dat kunststof frame gaat los door het omgekeerd zitten op de stoel als een klein kind op de achterbank even aandacht nodig heeft (of vervelend is  =tap=).