Auteur Topic: [HOW TO] Motorkap openmaken bij kapotte kabel [Lag1 Ph1]  (gelezen 16218 keer)

Duert

• Gast
[HOW TO] Motorkap openmaken bij kapotte kabel [Lag1 Ph1]
« Gepost op: 04 mei, 2013, 17:38 »
Hiep hoi,
Bij deze weer een HOW TO. Niet zo'n hele ingewikkelde dit keer, maar ongetwijfeld zullen mensen wel eens tegen dit probleem aan lopen: de motorkap wil niet meer open. Dit kan komen doordat de kabel gebroken is, het slotmechanisme vies is of een andere reden. Bedenk maar wat.

NB: Werk netjes en schoon. Leg alles netjes opzij als je iets losgedraaid hebt, als je het laat vallen is het weg of erg moeilijk om weer te pakken te krijgen. En gebruik je gezonde verstand, normaal wil iets met een hamer wel los maar gebruik alleen grof geweld wanneer je niet anders kan. Ik hou me niet verantwoordelijk voor enige fouten of schade veroorzaakt door het volgen van deze handleiding. Ik ben fysiotherapeut, geen automonteur.

Benodigdheden
Steeksleutel 10
Lang prikding. Ik heb zelf het lange eind van een breekijzer gebruikt

Optioneel, maar in dit geval wel verrekte handig
Hefbrug. Kan ook zonder, maar dan moet je een manier gaan vinden om zelf onder je auto te kunnen kruipen

Werkwijze
1. Ga onder de auto en draai de volgende beschermplaat los, die achter de bumper aan de linkerkant zit.

2. Kijk onder deze plaat omhoog, langs deze slang

Als je wat verder omhoog kijkt tussen de slangen door kun je dit zien. In hetmidden van de foto zie je een veer zitten.

Aan deze veer zit een kabeltje. Neem iets langs en druk daarmee op het kabeltje. Als het goed is hoor je dan een plop en is je motorkap open. Je rechterkant gaat automatisch mee.

Vergeet in de blijdschap dat je kap weer open is niet om de beschermplaat weer terug te zetten.