Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 13:39

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 44
Total: 44

1.5 DCI startproblemen ondanks nieuwe gloeibougies

Gestart door Wams, 20 januari, 2019, 15:35

Vorige topic - Volgende topic

Wams

Ik heb in mijn Laguna III uit 2010 nieuwe gloeibougies gezet omdat deze slecht start. Alleen nu met de nieuwe gloeibougies erin is er niets veranderd, na het eerste rondje starten nog een keer de knop in drukken en dan slaat hij pas aan. Als hij eenmaal gelopen heeft dan is het de hele dag starten zonder probleem, wat kan dat zijn?

super_trekker

Wams

Probleem lijkt opgelost, vanaf gisteren start hij probleemloos. Misschien moet hij even wennen aan zijn vier nieuwe organen!  =tap=

Janducfan

Ik heb exact hetzelfde probleem...

Gisteren nieuwe gemonteerd in mijn 1.5 Dci blok en vanochtend koud heel slecht starten.

Vandaag wel een eind gereden in de hoop al het mogelijke vuil te verbranden.
Ik hoop dat morgenochtend mijn probleem dan ook verholpen is :)

Heb jij de boel na demontage schoongemaakt met een 'ruimer' voor je de nieuwe stiften monteerde ?
Ik niet, misschien verklaart dat het euvel.

Voor iedere andere lezer :
Het vervangen was opzich goed te doen.
Wel voorzichtig gewerkt, veel gespoten met wd40 in de week voorafgaand om afbreken te voorkomen.

Nu hopen dat het toch geen electra probleem is. Maar dat zie ik morgen bij koude start.

Weet iemand hoeveel schade het kan als er olie in de turboslang zit die over het blok loopt ?
Bij demontage om bij de gloeistiften te kunnen bleek deze dikke slang vanbinnen behoorlijk vochtig met olie.

Groet Jan

Lagunainitiale

Kijk eens of er veel luchtbellen door je brandstofslang gaan als de motor loopt. Die van mij was lek en liep langzaam de diesel terug. Eenmaal gestart kan je hem aan/uitzetten zonder problemen. Na een nacht stilstaan wilde hij niet aan slaan

Janducfan

Vannacht gevroren, ijs op de ruit.

Eerder wilde hij met de oude gloeistiften pas na een hele tijd doorstarten dan aanslaan, nu pakte hij na twee slagen op. Ik en de buren blij :)

Het is dus inderdaad oud vuil denk ik dat nog even verbrand moest worden.

Dank voor meedenken.

SMF spam blocked by CleanTalk