Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 04:58

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 43
Total: 44

Dieselmotor keuze

Gestart door Peter_Laguna, 27 augustus, 2018, 12:17

Vorige topic - Volgende topic

Peter_Laguna

Momenteel ben ik op zoek naar een gebruikte Laguna 3 met een dieselmotor. De voorkeur gaat uit naar de PH2 versie, omdat ik de neus mooier vind en ik verwacht dat deze mogelijk nog net iets beter (betrouwbaarder) zal zijn dan de PH1 versie van de Laguna 3.

Aangewakkerd door de fiscale regels vind je bijna alleen 1.5dCi's. Omdat het prettig is meer vermogen te hebben en wij altijd met een caravan op vakantie gaan zou ik liever er een met een 2 liter diesel kopen. Ik heb er maar een paar gevonden die binnen mijn budget passen met een 2.0dCi motor, maar dat zijn bijna allemaal 96kW versies (M9R). Het betreft dan geïmporteerde auto's. Als ik de autogegevens van Autoweek er op na sla, dan werd de PH2 Laguna 3 2.0dCi in Nederland alleen geleverd met de 110kW motor. De 96kW versie zie ik alleen bij de PH1 Laguna 3 staan.

Dat in overweging nemende, is het dan een goed idee om zo'n auto te kopen (de geïmporteerde 96kW versie)? Als er motorisch iets aan kapot gaat, dan heb je een variant van de Laguna 3, die nooit in Nederland door de Nederlandse importeur is verkocht.
Heeft de 110kW dCi de voorkeur boven de 96kW versie? Is de 96kW motor een Renault motor en de 110kW motor van Nissan?

Een andere mogelijkheid is om de 1.5dCi te tunen om zo in de buurt van de 100kW te komen, maar daar ben ik toch een beetje huiverig voor.

seatsah

Ik weet niets van de onbetrouwbaarheid van de ph1 lag 3  2.0 dci 130pk.  Ik heb er 425000km mee gereden.. Verbruik 1:16 of beter.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

Lagunainitiale

Het is gewoon zelfde blok. Behalve vermogen is er niks anders.
Enkel de 180pk blokken zijn iets anders want die hebben balansassen.

JordyT

Hoevaak ga je met de caravan op pad?
Trek je Europa in of alleen Nederland?
Wat voor caravan is het?

Verkrijgbaarheid aan onderdelen moet je geen zorgen om maken, de 2.0DCi's zijn ook in andere modellen te vinden.

SMF spam blocked by CleanTalk