Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 12:09

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 46
Total: 46

Auto tunex gechipt 127 kw dci roetfilter verwijderd nu gaat auto ondanks in nood

Gestart door Johan58, 11 juli, 2018, 13:55

Vorige topic - Volgende topic

Johan58

Auto tunex chip + roetfilter verwijderd na 1 jaar auto in noodloop uitgelezen bij Renault geeft te hoge waardes roetfilter op ondanks verwijderd

Johan58

Hier ben ik weer Laguna gechipt bij tunex 127 pk dci roetfilter leeg ik wil mijn situatie verduidelijken
Ongeveer 3 jaar geleden is de tuning gebeurt door tijdgebrek kon de Laguna niet meer op bank normaal
Zou hij naar 210 pk en 420 nm maar ik had gevoel dat die pk's er niet waren hij was zeker sneller maar niet gevoel van 210 pk mijn vorige was XC 70 D5 en had 213 pk en 490nm ik kost vergelijken maar daar ik in belgie woon tegen Aalst was 300 km enkel kwam er niet van vlug terug te gaan tot verleden jaar september afspraak en testbank gezet had 190 pk en 374 nm daar ik graag meer wilde is hij herchipt naar bijna 204 pk 383nm
Was wat teleur gesteld maar na vergelijking op testblad had veel betere curve bedankt tunex hiervoor want het was duidelijk merkbaar maar vanaf januari dit jaar kreeg melding uitlaatemise controleren ik voelde niks veranderd aan auto reed als anders mijn heeft na 2 maand fout code weg na 2 maand terug weer weg tot in juni
Foutcodes injectie controleren na 14 dagen begon auto naar boven toe niet meer trekken versmachte tot verleden week noodloop in rood stil leggen na min weer rode weg voor kort te trekken turitlaat sensor vervangen
Reed 20 km weer goed zelf inspuiting lampje verdween maar kreeg weer melding en ook noodloop auto is bij Renault uitgelezen en geeft foutwaardes aan roetfilter waarmee hij in nood gaat ze denken darmpjes roetfilter
Aan vervangen of sensor ze van zaterdag maken dan zal ik zekers weten ( maar ik wist niet dat als roetfilter geledigt is dat hij dan nog fout codes kon maken ) zal als hij gemaakt is mijn ervaring verder vertellen

ojee66

Heb je hier het forum verder gelezen over problemen met roetfilter?  Soms kan een haarscheurtje in een slang al voor rare problemen zorgen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Spritmonitor.de" border="0

Johan58

Hallo hier ben ik weer ze hebben uitlaatgasdruk sensor met slangetje vervangen en auto rijd beter maar geeft
Nog geen volle vermogen en gaat soms weer in noodloop ze denken aan lambasonde omdat verkeerde waarden geeft in lucht zal nog even moeten wachten later meer horen

Johan58

Hier ben ik weer mijn lambdasonde is ook vervangen maar geen resultaat gaat steeds weer in noodloop
De foutcodes die er op komen zijn p2002 en p047A  ik weet op ogenblik niet meer wat zijn er onder juli die dergelijk probleem al hebben meegemaakt

Johan58

Verdere sutiatie Laguna bij tunex gisteren geweest enkele sensors minder gezet opgelost .ik vertrek eerste maal doortrekken weer noodloop .terug bij tunex hebben nagekeken software er afgehaald en bleek standaard
Ook in noodloop te gaan er waren geen kosten met gemoeid omdat ik al van ver kom 285 km belooft
De tuning er weer op te zetten als wagen van de foutwaardes weg zijn .gisteren direct Renault garage geweest hebben wagen uitgelezen en zeggen ik siteer storing emissie en uitlaatgassen - geen vermogen .
Afwisselend storingen in verschillende rekeneenheden . Allemaal fouten in multiplexnetwerk rusultaat auto moet volgende week dinsdag binnen het is zoekwerk . Ik hoop dat ze vlug vinden . Ik hoe juli op hoogte . Ps nogmaals en bedank aan tunex voor de gedane moeite die ze gedaan hebben . Het is alleen spijtig dat 570 km voor moet rijden . Maar ik had er zelf voor gekozen Ik hoe julie op hoogte bedankt al

Johan58

Oplossing Hallo hier ben ik weer ben juist opgebeld hebben oorzaak gevonden geen sensor maar pomp die de diesel oppomt in de tank was lek in waardoor auto niet genoeg brandstof gaf en in noodloop ging zal vandaag misschien gemaakt zijn
Wel kostprijs van meer dan 800€ Ik hoop dat dat was hou juli op de hoogte van rusultaat.

Provocatione

Johan58

Achter auto geweest rijd weer heel goed maar de kostprijs 1050€ totaal de opvoerpomp vervangen in de tank
Met de kosten voor te fout te vinden ze hebben ook nieuwe mazoutfilter en produkten voor injectie reiniger
Moet wel zeggen dat de auto weer trekt precies met tuning op misschien wast dit al tijdje bezig en dat
Daar mee is dat tunex niet aan vermogen geraakte van meer dan 210 pk zal wel zien als de tuning er weer op is
Ik geef wel de raad mee als er iets aan de auto is gechipt of niet laat hem in de garage van merk uitlezen
Zelfs zoals bij mij de tuning er af is want met zelfs te zoeken zit ik nu met 3 censors die ik feitelijk niet nodig
Waren tot zo mijn probleem is opgelost

Janneman82

Het zal aan mij liggen maar ik kan aan je hele verhaal geen touw vast knopen. Geen komma's, geen punten, uberhaubt geen interpuncties... Sorry!  ;D

ojee66

Kort gezegd, veel onderzoek.  Benzinepomp defect.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Spritmonitor.de" border="0

Lagunainitiale

Raar dat ze dat niet direct hebben gezien. Ik heb een gescheurde brandstof slang gehad (geeft zelfde storing) en die was zo gevonden. Uitlezen van brandstof druk daadwerkelijk en verwacht en je ziet direct verschil in waardes.

SMF spam blocked by CleanTalk