Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

05 oktober, 2022, 22:07

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.890
  • Latest: deltapuk
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.332
  • Totaal aantal topics: 10.251
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 45
Total: 46

Uitvallen stuurbekrachtiging Lag III

Gestart door Bert1968, 19 juni, 2018, 17:38

Vorige topic - Volgende topic

Bert1968

Hoi forum, ik heb een vreemd iets. Mijn Lag stuurt heel licht en prettig. Maar ga ik bijvoorbeeld op bezoek bij familie in Duitsland en rij uurtje stevig (150-170 km/u) dan stuurt hij daarna zwaar. Dat duurt van een dag tot dagen. En dan is het weer in orde. En dat herhaald zich. Komt iemand dit bekend voor?

Gr. Bert

chris 911

komt blijkbaar door de variabele stuurbekrachtiging .  niets om je zorgen over te maken

Lagunainitiale

Nou variabele stuurbekrachtiging werkt iets anders. Dat varieert niet per dag maar per snelheid. Zodra je langzamer rijdt moet hij lichter sturen en niet dagen later pas.

chris 911

dit was het antwoord in een eerder topic met hetzelfde probleem . doet zich enkel voor als je grote lange afstanden doet op bijvoorbeeld autosnelwegen en gaat vanzelf weg

Provocatione

Het lijkt mij eerder een technisch probleem, nog nooit gehoord dat een auto naar een lange rit, dagen zwaarder stuurt dan normaal.

Bert1968

Dus mocht ik variabele stuurbekrachting hebben dan lijkt het erop dat hij na stuk rijden blijft hangen en dus zwaar stuurt. Ik ga nog es verder op onderzoek uit. Dank voor jullie reactie.

Jupie 24

Renoo s mogen gekke wagens zijn maar.......t duurt geen dagen dat t weer normaal werkt.....maar wel vreemd...

ojee66

Olie stuurbekrachtiging of de kleppen die snelheidsafhankelijk worden aangestuurd of de aansturing zelf.  Uitlezen of actuatortest laten doen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Spritmonitor.de" border="0

Lars

Ondanks dit al een tijdje open staat ben ik toch benieuwd of dit ooit is opgelost?

Coronii

Ik weet alleen dat in de laguna 3 electro hydraulische pomp speciale olie moet van Total.  Is ook een schrijving van op Renault.net

Niet de standaard ATF of D2 olie.

Gr

MacPat

Ondanks de leeftijd van dit forum vraag ook ik me af of de oorzaak ooit duidelijk is geworden? Ik ervaar nu namelijk ook exact hetzelfde.

Dank!

Peter Paul

Als de variabele regeling uit een computer komt die zichzelf bijregelt zou ik dit gedrag kunnen begrijpen.

Toen ik met de RS jongens ging jakkeren naar Kampen was mijn motor management einde van de dag, let wel, terug dus normaal rijdend ong 150km, ook van slag.
De dag erna regelde hij t pas zo op mijn normale, slaktempo.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

DonvanVliet

Bij mij precies hetzelfde. Als ik een tijd snelweg heb gereden en ik rij de benzinepomp op blijft ie zwaar sturen.
"One day Music will be a religion and Zappa will be� our god."

Stadium III

EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

safranehenkie

Hier ook geen ervaring mee gehad.
Maandje terug ook 170km/h gereden in Duitsland..
Daarna met bekrachtinging niets vreemds meegemaakt.
Reageerde op de normale manier.
Ben benieuwd wat de oorzaak, en oplossing was/is
Laguna 2.0DCI,Estate Initiale.
ex:R12,R9,R19,2XSafrane.

SMF spam blocked by CleanTalk