Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 05:15

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 37
Total: 37

Tunen Laguna 2 PH1 1.8

Gestart door Daddy-Trucker, 13 mei, 2018, 21:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daddy-Trucker

Beste leden.
Ik zit te denken om mijn Laguna wat meer vermogen te gaan geven zonder al teveel gekke dingen te doen.
Het gaat om de 1.8 16V waar ik (in de hoop) met nieuwe filter, uitlaat (incl katvervanger indien mogelijk) en chip (ja ik weet dat een chip op N/A motor niet heel veel winst geeft) rond de 20/30 pk winst kan pakken.
Nou ben ik best benieuwd of dit ook daadwerkelijk gaat lukken als ik dat goed op elkaar laat afstemmen.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en eventueel adressen weten waar dit te realiseren is?.
Tips en tricks en advies zijn natuurlijk altijd welkom.
Bij voorbaat dank  =thnx=
Just keep on trucking 🚛💨 🚨⚪⚪⚪⚪🚨

2003 Laguna 1.8 dynamique 123pk/170nm

Stadium III

Ruil hem in en zoek een 2.0t

Denk dat je daar vrolijker van word
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Janneman82

Daar kan ik heel kort over zijn; die 20-30 pk ga je never nooit halen met deze aanpassingen. Ik denk dat je maximaal 6 pk winst haalt, en dan ben ik nog optimistisch.
Het is misschien niet het antwoord waarop je zit te wachten, maar inruilen voor een 2.0t of genoegen nemen met het huidige vermogen (met wat meer geluid) zijn de enige opties.

Ricardo1983

20/30pk extra?
Dan moet je toch wel gaan denken richting een turbo op je huidige blok.
Maar dan zou ik eerder gaan voor een andere uitlaat(op maat), betere luchtflow van filter naar blok, en misschien een chip.
Maar zelfs dan denk ik dat 10pk al de max is.

ojee66

Citaat van: Ricardo1983 op 14 mei, 2018, 13:36

Dan moet je toch wel gaan denken richting een turbo op je huidige blok.


Eens gegoogled daarnaar.  Wordt zeer ontraden om een volledige turbo druk erop te zetten omdat rest van het blok hier niet op is gebouwd.
Low pressure zou kunnen maar geeft ook weer een bedroevend resultaat.
Spritmonitor.de" border="0

JerVa

Ik kan het je aanraden, vind hem super rijden.
Zou hem zelf nog graag willen laten chippen,
Maar dat schijnt lastig te zijn.

Helaas kan de turbo slang lek raken.
Bij mijn auto is dat ook zo het geval.
Dat is ook heel merkbaar in vermogen verlies.

1.8 tunen lijkt me niet zinvol.
Een turbo uitvoerig kost ook niet veel meer.


Daddy-Trucker

Oké ik ben toch wel verrast door de reacties, vooral om het feit dat ik lees dat een N/A motor dus schijnbaar moeilijk te tunen is (zonder er echt een bak geld tegen aan te smijten)
Het idee om over te gaan naar de 2.0T klinkt erg aantrekkelijk echter heb ik me huidige auto pas 6 maanden en vind ik het zelf zonde om zo snel weer te gaan ruilen.
Ik houdt voorlopig alle opties open en ga ook sowieso eens informatie inwinnen bij een tuningsbedrijf. This story will be continued.
Bedankt voor jullie reacties  =thnx=
Just keep on trucking 🚛💨 🚨⚪⚪⚪⚪🚨

2003 Laguna 1.8 dynamique 123pk/170nm

ojee66

Ik heb kontakten met een groepje van de RTC (Renault Tuning Club) .
Daar heeft iemand een 1.6 Clio.

Wat hij in het kort en ik zal ook wel wat vergeten heb gedaan;

korte luchtinlaat.
Open luchtfilter
Olieafscheider filter
Iets met de kat
Iets met de uitlaat

In principe na elke verandering opnieuw je ecu mappings laten programmeren.

Mocht je meer info hierover willen;
RTC forum, mister Sudesh.

Spritmonitor.de" border="0

Ricardo1983

Citaat van: ojee66 op 14 mei, 2018, 14:14
Eens gegoogled daarnaar.  Wordt zeer ontraden om een volledige turbo druk erop te zetten omdat rest van het blok hier niet op is gebouwd.
Low pressure zou kunnen maar geeft ook weer een bedroevend resultaat.

Klopt, je gaat er geen volledige druk op moeten zetten.
Dan heb je wel wat meer aanpassingen nodig.
Maar een kleine vermogenwinst is wel haalbaar.

Nadeel is alleen dat je met een turbo moet kunnen rijden, en weten wat je doet.
Goed laten warmdraaien, na het rijden een paar minuten laten nadraaien(op te lossen door een turbo-timer), tuurlijk er zijn veel mensen die het niet doen, maar wil je lang plezier hebben, zou ik het zeker doen.

Het beste is om deze auto gewoon te laten voor wat het is, of je leert ermee leven, of je blijft ermee rijden tot je iets vind naar je smaak ;)

SMF spam blocked by CleanTalk