Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

07 december, 2023, 15:10

Login with username, password and session length

Recent

Leden
Stats
  • Totaal berichten: 193.874
  • Totaal topics: 10.303
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 79
Total: 80

"Risico op motorschade" 2x binnen 300km na aankoop bij dealer!

Gestart door guest8946, 14 maart, 2018, 22:18

Vorige topic - Volgende topic

guest8946

Hallo,

Op 6 maart 2018 heb ik een gebruikte Renault Laguna III van 2011 gekocht bij een Renault dealer in het midden van het land en voor en voor 295 euro laten keuren en repareren (veer). 
De auto heeft al 2 dagen na aankoop (donderdag 8 maart) er al voor gezorgd dat we niet meer verder mochten rijden en de auto moesten laten afslepen door Renault Route Service. Ik heb deze gebreken moeten laten hertellen voor een bedrag van €181,50

De plaatselijke dealer heeft hiervoor een brandstoffilter vervangen en volgens hem was dat vrijwel zeker de oplossing voor de storing.
Daar dit filter de volgende dag door mijn eigen garage vervangen zou worden (afspraak was al gepland voor ophalen van de auto op 6 maart) en onderdeel was van de beurt die de auto bij mijn eigen garage uitgevoerd zou worden hebben we het hier mee gelaten.

Helaas was het van korte duur. Dinsdag 13 maart was het opnieuw raak en moest opnieuw de Renault Route Service de auto ophalen en naar de plaatselijke dealer slepen.

Wij hebben de auto gekocht als een "altijd dealer onderhouden" auto, waarmee krachtig werd gewezen op de betrouwbaarheid van de auto.
De dealer die ons de auto heeft verkocht heeft ons een garantie van 3 maanden aangeboden voor 290 euro.
Bij navraag wat hierdoor onder garantie gedekt was gaf hij aan de alleen de draaien de delen van de motor en de versnellingsbak hieronder vielen.
Aangezien de auto goed reed en van hem steeds het "keurmerk" "altijd dealer onderhouden" kreeg hebben wij hiervan afgezien.

Bij het ophalen bleken de boekjes met onderhoudshistorie niet beschikbaar te zijn.
hij geeft dus een niet volledig auto mee, want ik heb hem wel gekocht met boekjes.
hij heeft namelijk gezegd dat hij die zou verzorgen en nasturen.

Pas op 14 maart na vele telefoontjes is de historie opgestuurd in de vorm van uitdraaien van van facturen
Uit deze uitdraaien blijkt zonneklaar dat er al in 2016 problemen waren met de brandstofpomp van deze auto. Op de factuur staat "Vermoedelijk pomp defect alle storingen gereset onder controle houden"
Op de volgende reparatie bonnen staat niet vermeld dat de pomp is vervangen, dus het was bekend dat deze auto een pomp had die niet zuiver was.
Tijdens het koopgesprek zijn een aantal zaken doorgenomen wat bij de inruilkeuring aan het licht waren gekomen.
Dat was erg gedetailleerd en gaf daarom veel vertrouwen. Om die reden zijn ook een pedaalrubber en een veer vervangen omdat die nodig waren voor de apk (verplicht om de auto überhaupt mee te kunnen nemen).
De defecte pomp of de pomp die regelmatig storingen gaf is daarin niet genoemd.
Als ik dat vooraf had geweten had ik de auto niet gekocht en daarmee ook geen garantie nodig gehad.

Een heel verhaal, maar ik vraag me nu precies 1 week na aanschaf af:
* wat mijn mogelijkheden zijn om van deze auto af te komen
* als dat niet mogelijk is, wat jullie denken dat er aan de hand is en waar ik op moet letten en wat de te verwachten kosten zullen zijn.

Alvast heel vriendelijk bedankt voor jullie reacties!

gr marco

Evert134

Als je al zoveel bewijs hebt zou ik terug gaan naar de verkoper als het bedrijf bij bovag is aangesloten heb je boven de 4000 euro altijd bovag garantie. ook al zeggen ze het vaak niet. Anders kun je dit direct bij bovag aankaarten hoef je niet eens naar het bedrijf.

wikky

Gezien de akkefietjes met zijn vorige laguna zou hij dat nu zelf toch ook al moeten weten?   ???

Jupie 24

Je zal de wagen gekocht hebben omdat ie beviel. Foutje is de historie niet voor de koop te bekijken. Dan zouden ze ook niet overlegd zijn en dus had je wellicht de wagen niet gekocht. Als de pomp "alles" is, zou ik er n nieuwe inzetten. Mits geen verdere manco s vanzelf.

Scheelt jou n hoop kopzorgen en rij je weer lekker. T hele gedoe "afhandelen" geeft meer ellende dan n pompje vervangen.....of ik dit bij de garage zou doen waar ie gekocht is.....nee.

Lag s zijn nu 1 maal niet top zeggen ze........ik heb echter de onze nu bijna 7 jaar en top...T kan wel..............Suc6.

Marco

Citaat van: wikky op 15 maart, 2018, 09:27
Gezien de akkefietjes met zijn vorige laguna zou hij dat nu zelf toch ook al moeten weten?   ???
welke vorige Laguna ?

Joost

Ik heb beroepshave vaak dergelijke gevallen meegemaakt, de grootste tip die ik je kan geven is, blijf in gesprek met de verkopende partij.

Citeer
Op 6 maart 2018 heb ik een gebruikte Renault Laguna III van 2011 gekocht bij een Renault dealer in het midden van het land

Het is een Renault dealer en dus is de auto mét verplichte (bovag) garantie aangeboden. Want ik ga er even van uit dat deze duurder was dan 4500 euro. Bovag bedrijven zijn verplicht dit aan te moeten bieden. Dit is om zowel de verkopende partij als de kopende partij te beschermen van zulke zaken.

Blijkbaar heeft u deze bewust afgekocht en een geldbedrag voor gekregen, waarbij je dus bewust af ziet van enige vorm van garantie. De enige garantie wat je nog hebt is dat je van de garage mag verwachten dat ze ten aller tijde een veilige auto afleveren. Met of zonder garantie. Dat wil zeggen deugdelijke remmen, banden, etc. De brandstofpomp valt daar niet onder.

Blijf dus vooral rustig, ga in gesprek met de garage hoe je dit alsnog goed kunt oplossen. Zij zijn ook de enige die technisch een goed beeld kan vormen en qua kosten en goed kunnen adviseren.  Als het alleen de pomp is, dan zou ik hem gewoon laten vervangen.

SMF spam blocked by CleanTalk