Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 06:33

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 49
Total: 49

Aux ingang gecreeerd op Cabasse DvD nav Laguna III 2008

Gestart door Coronii, 09 januari, 2018, 19:02

Vorige topic - Volgende topic

Coronii

Update (25-11-18)

Goededag,

Sinds 1 maand in bezit van een Laguna III uit 2008

Er zit een ITS navi in met DVD en een 6 cd wisselaar in t front.
Ik miste dus heel erg een Aux uitgang.

Na veel spitten op internet en op dit forum had niemand er echt een antwoord op of dit kan en hoe t moet.

Ik heb het nu voor elkaar en is eigenlijk heel simpel

-Laat bij je dealer de Aux poort open zetten met de CLIP ( ik heb dit zelf gedaan, is 10 min. werk voor een dealer)

-Haal je Radio Tuner achter je dashboardkastje eruit (dus niet je dvd speler)

-Hier zit boven je iso stekkers, een lange zwarte stekker, dat zijn normaal je groen geel en blauwe mini iso stekkers.

-In de gele, die als goed is leeg is, kun je je jack plug op aansluiten.
  rood (signaal L)
  zwart (massa)
   wit (signaal R) 
Zoek eventueel even het schema op google van een gele mini iso stekker zodat je ze juist prikt

LET OP!!  Pen bezetting op foto klopt niet.

Dit moet hem zijn.

(zie pen bezetting foto in vervolg van dit topic op pagina 2)
C1-2 Select/activate AUX (verbinden met massa op A8)
C1-3 Massa
C1-4 AUX in Rechts
C1-6 AUX in Links

En dan is het alweer klaar.

Mvg,

Davy

*geupdate

rogers

Dass mooi voor je music op de phone......

mijn dealer in Sittard keek alleen maar raar toen ik vroeg of ze met de "clip" wat opties open konden gooien in mijn Laguna GT 2007....

helaas.....

Idv

Hallo

Mooi dat er eventueel een oplossing is voor het aux probleem bij de laguna 3 met het cabasse systeem! Vraag me alleen af hoe de aux poort uiteindelijk selecteerd in het systeem.

Coronii

Dit onderste geld alleen voor Laguna 3 (clip versie borneo3)

Je selecteerd aux nu door een extra keer op de cd knop te drukken.

Aux open zetten in de clip moet elke dealer kunnen, sorry maar dit stelt echt niets voor en zou schandalig zijn als ze dit niet lukt:  even uit me hoofd voor de dealers:

-Clip opstarten met radio aan en verbinding maken
-Naar kopje Radio
-Naar knopje reparatie (sleuteltje recht boven)
-Naar knopje configuratie aanpassen (linkse balk)
-Dan kopje LC005 veranderen naar AUX of ALLES ACTIEF
(deze stond bij mij eerst op de benaming STORING.

Ik heb hem op alles actief gezet.

Peace of cake =rij=

RichTrip

Citaat van: rogers op 10 januari, 2018, 21:25
Dass mooi voor je music op de phone......

mijn dealer in Sittard keek alleen maar raar toen ik vroeg of ze met de "clip" wat opties open konden gooien in mijn Laguna GT 2007....

helaas.....

Bij de Laguna II Phase II (Cabasse DVD navi CNC) werkt dit ook niet en is het niet mogelijk om de AUX met de CLIP open te zetten. Bij de Laguna II Phase II is de AUX 12V gestuurd. Als je 12V op een bepaalde pin zet, dan is de AUX geactiveerd.

rogers

Kijk....Goed om te weten, Thanks,

Vandaar dus, dat ik in de regio midden Limburg, een handige Renault Monteur zoek....

Tips ?

Idv

Bedankt!

En ik hoop dat dit wel werkt bij het cabasse systeem met dvd navigatie en 6 wisselaar front bij een laguna 3 van 2008. En zo ja zit die radiotuner bij het navi kastje in het dashboardkastje?

Nogmaals dank voor de moeite die gedaan is of nog word gedaan!👍👍

Paul

Heb wat spulletjes besteld en hoop binnenkort Bluetooth te kunnen streamen met het dvd systeem.

lag3turbo170lpg

Paul, wat heb jij aangeschaft en heb je dit werkend gekregen?

Ik zou graag een yatour/doxingye module aansluiten via de 8 pin cdc (cd changer) aansluiting maar ik twijfel of dit gaat werken omdat de head unit een ingebouwde cd wisselaar heeft.

Mijn systeem is het volgende:
https://www.autoricambiservice.com/audio-navi/sistema-di-navigazione-satelittare/253b00001r-sistema-di-navigazione-satellitare-renault-laguna-2-0-110kw-sw-d-aut-5p-2008-ricambio-usato-con-display-lettore-dvd-mappe-autoradio-pad-di-navigazione-280340026r-281150017r-259150003r-280600004r_160049 (Carminat Bluetooth DVD Bose sound system)

Heb het zooitje dit weekend al even losgehaald en bekeken en de aansluitingen lijken heel op op die van Coronii zijn systeem. Mijn auto is van mei 2008.

Echte naam: Daniel

RichTrip

Yatour op dit systeem is inderdaad niet mogelijk. Een AUX wel.

lag3turbo170lpg

Citaat van: RichTrip op 09 april, 2018, 18:28
Yatour op dit systeem is inderdaad niet mogelijk. Een AUX wel.

Bedankt. Ik ga een Renault Clip aanschaffen en op zoek naar een AUX kabel met daaraan gekoppeld een bluetooth module op +12V.

RichTrip

Voor de AUX op dit systeem is een CLIP niet nodig....

lag3turbo170lpg

Citaat van: RichTrip op 10 april, 2018, 09:22
Voor de AUX op dit systeem is een CLIP niet nodig....

Oh? Want het systeem van topic starter lijkt enorm veel op die van mij, als ik naar de ISO aansluitingen en brackets etc. kijk op de foto. En hij had een CLIP nodig.
Dus als ik straks mijn auto op contact zet en de CD knop langer ingedrukt houd zal hij schakelen naar aux?

RichTrip

Er gaan veel verhalen rond, maar voor het Cabasse DVD navigatie systeem in de Laguna III hoef je de AUX niet te activeren met de CLIP.  Activatie gebeurd door een pen aan aarde te leggen. Bij de voorganger (Laguna II) leg je een pen aan 12V. Principe is dus gelijk.
Met de Source knop op de stengel selecteer je dan de AUX.
Wellicht zal het ook via de CLIP wel gaan, maar dat is omslachtig en niet iedereen heeft zo'n ding of wil er voor naar de dealer.

lag3turbo170lpg

Dat is nieuws voor mij. Die pin die aan de aarde moet is niet een van drie aux (L/R/Ground) pinnen? Welke dan wel?

SMF spam blocked by CleanTalk