Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 13:30

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 53
Total: 53

Aansluiting turbo

Gestart door Lagunainitiale, 05 januari, 2018, 11:37

Vorige topic - Volgende topic

Lagunainitiale

Was laatst bezig met de motor van mijn 2.0dci. Hiervoor moets de metalen pijp verwijderd worden welke op de turbo zit en dan over het motorblok naar de intercooler loopt. Deze zat met 1 enkele metalen clip vast welke je zo los kan klikken. Nou viel het me op dat bij de aansluiting van deze pijp op de turbo er allemaal olie hing en bij verwijderen van de pijp zag ik dat deze koud op de turbo zit geen pakking of ring niks. Ook zit er iets wat speling op de pijp dit kan dus nooit luchtdicht zijn. Kan iemand bevestigen of daar een pakking of ring tussen hoort? Mogelijk via exploded view in dialogys?

Evert134

als het goed is zit de pakking in het andere deel waar de pijp in komt. je kan ze zo los krijgen maar zweten zal hij eigenlijk altijd wel wat doen bij de luchtdruk slangen

Lagunainitiale

Is dat een metalen pakking of rubberen? Ben namelijk niets tegengekomen. En zweten mag maar de hele bende eromheen zit onder.

Evert134

hij is van rubber hij is wel vrij moeilijk voelbaar maar er zit een soort flap aan die je voelt. door de luchtdruk nevelt de oliespetters er vaak uit en komt alles er vrij snel onder te zitten

Lagunainitiale

Dan is ie denk weg of uitgelubbert. Want ik kon met gemak de pijp te ver over de turbo drukken.

SMF spam blocked by CleanTalk