Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 05:13

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 38
Total: 38

Chiptuning laguna 3 2.0 dci

Gestart door celifor, 03 juni, 2017, 16:40

Vorige topic - Volgende topic

celifor

Hallo allemaal,
Ik was aan het denken om mijn laguna 3 2.0 dci 150pk 2011 te laten  chiptunen.
Nu blijkt dat vanaf 2011 ze de 175 pk motor gebruikt hebben met andere software. Daardoor gaat het vermogen van 150pk naar 205 pk en koppel naar 440nm . Nu is mijn enige zorg de koppeling, ik had al gevonden dat er verschillende partnummer zijn voor koppeling van 150 en 175 versie maar is er effectief verschil tussen?
Ik heb niet gevonden wat de maximum koppel is van de koppeling. Weet iemand hier iets meer over?
Alvast bedankt!

Chris-mc

Als er sowieso een wagen op staat om te chippen/mappen word er tijdens afstellen gekeken of de koppeling niet slipt, dan dan word koppelkromme netjes aangepast.

overigens word er dan geen "standaard" programma er in geschoten, maar word de motor afgesteld naar zn kunnen.

de gene die afsteld is dan fastchip, deze doet enkel renault,nissan en dacia.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Evert134

hoe zit het eigenlijk met fastchip? als ik op de site kijk kan ik alleen een set bestellen om zelf te chippen of zijn er bedrijven bij aangesloten die het doen?

de meeste bedrijven die chippen zijn in mijn ervaring niet altijd de meest bekwame mensen die er maar een standaard programma van een ander op schrijven. en vaak word het er alleen maar minder van.
maar als dit wel netjes gebeurt is wil ik het wel overwegen.

Paul

Via de rtc worden er een aantal dagen per jaar auto's door fastchip getuned in Goes. 

BR performance schijnt ook goed te zijn

Evert134

bedankt voor de info! ik kom zelf uit Friesland dus goes en br preformance zijn nogal ver weg maar ik zal het eens in de gaten houden misschien dat iemand uit de regio er ook mee werkt.

MichaelJagroep

Citaat van: celifor op 03 juni, 2017, 16:40

Nu blijkt dat vanaf 2011 ze de 175 pk motor gebruikt hebben met andere software. Daardoor gaat het vermogen van 150pk naar 205 pk en koppel naar 440nm . Nu is mijn enige zorg de koppeling, ik had al gevonden dat er
Alvast bedankt!

Ik ben nieuw op dit forum maar heb zelf ook een 2.0dci 150pk uit 2011 gekocht. Klopt jouw bewering dat ze vanaf 2011 de 175pk motor voor de 150 pk gebruiken?

MichaelJagroep

Citaat van: Evert134 op 18 augustus, 2017, 15:36
bedankt voor de info! ik kom zelf uit Friesland dus goes en br preformance zijn nogal ver weg maar ik zal het eens in de gaten houden misschien dat iemand uit de regio er ook mee werkt.

Ah een mede Fries :)

SMF spam blocked by CleanTalk