Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

28 maart, 2023, 13:59

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.913
  • Latest: ruud
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.741
  • Totaal aantal topics: 10.276
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 42
Total: 42

AJ0 Automaat P -> R

Gestart door Grixis, 11 juli, 2016, 07:07

Vorige topic - Volgende topic

Grixis

Goedemorgen!

Vraagje: Als jullie de Laguna van P stand naar de R stand zetten. Voelen jullie dan wel of geen (goed merkbare) stoot?

ojee66

Ja voel een klein beweging. 2.0 16v. Lag2ph1. Als hij warm is is het wel minder.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Spritmonitor.de" border="0

Grixis

Oke,

Maar niet het gevoel alsof je (bij een handbak dan) spontaan je koppeling loslaat?

ojee66

Ja zo omschrijf je het gevoel heel goed.
Bij het starten moet ik (natuurlijk) de rem erop houden, deze houd ik ingetrapt, zet hem in R of D en laat daarna langzaam de rem los.  Op het moment dat ik de R pak voel ik een schok.

Ik heb voor de volledigheid wel een probleem in de bak zitten dat de bak soms in de noodloop gaat als ik een lange doordraaien te snel neemt. (kan net te weinig olie zijn, wil hem nog een keer laten spoelen bij Gary Flush)

Lagunainitiale

Ja je hoort wel wat te voelen hoor. Want de auto gaat duwen op dat moment.

Voor laag olie peil heb je niks aan gery. Gery peilt de olie namelijk niet. Die doet er net zoveel in terug als hij eruit haalt.

Renier

Huh? Bij spoelen moeten ze hem toch exact volgens de specificaties van Renault met de juiste hoeveelheid ATF vullen? Dat was bij mij wel zo althans (elders laten spoelen)

Lagunainitiale

Nope

Bij spoelen halen ze er net zoveel uit als ze erin doen en dan is het klaar maar wel helemaal schoon.
Bij olie vervangen gaat een deel van de olie eruit. Daarna teveel olie erin en dan bij specifieke temperatuur opde graden precies overloop opendraaien en overtollige eruit laten lopen. Dan pas is niveau goed.

ojee66

@Renier,

Waar heb je hem laten spoelen?

Lag-3.0-V6

Citaat van: Lagunainitiale op 11 juli, 2016, 18:53
Nope

Bij spoelen halen ze er net zoveel uit als ze erin doen en dan is het klaar maar wel helemaal schoon.
Bij olie vervangen gaat een deel van de olie eruit. Daarna teveel olie erin en dan bij specifieke temperatuur opde graden precies overloop opendraaien en overtollige eruit laten lopen. Dan pas is niveau goed.

Okee....schoon....maar als je je aanmeld met 3l te weinig.....krijg ik de zenuwen....als t niet bijgevuld word. Okee, heb je lekkage maar toch.. :-\ En ja....topicstarter..je voelt n lichte beweging.....meer niet.... normaliter.

Lagunainitiale

Ja daarom waarschuw ik hiervoor. Als hij ook op juiste wijze de olie zou peilen is dit absoluut het beste.

Maar dan stijgt die prijs enorm.

En hij gebruikt ook verkeerde olie. Gezien de hoeveelheid olie die erdoor heen moet kan dit niet de juiste zijn. Dat kan niet met de prijs per liter.

Lag-3.0-V6

*eens* n universele......Zo word goedkoop wellicht........ ;) K heb er ook nix mee. n aantal bakken...wellicht allemaal, moeten gepeild worden met de clip en....die heeft ie niet hoewel...Volvo heeft of gebruikt die bakken toch ook?? Of droom ik....weer... ???

Stadium III

Hier alles zeer minimaal ,is naar reparatie nieuwe olie compleet ingekomen
Voorheen had ik wel soms merkbaar dat het klapte,dit kwam ook door minder olie door een lekkage
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

Lagunainitiale

Nee is een bak in samenwerking met Nissan. Geen peilstok. Enkel overloopje.

Lag-3.0-V6

Oh ja...ik heb SU1, wel t stokje.....

SMF spam blocked by CleanTalk