Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

19 mei, 2022, 03:27

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.872
  • Latest: Dysan
Stats
  • Totaal aantal berichten: 193.004
  • Totaal aantal topics: 10.216
  • Online Today: 56
  • Online Ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 0
Guests: 40
Total: 40

Just to be shure - cruise control defect

Gestart door CCO709, 05 juni, 2016, 20:12

Vorige topic - Volgende topic

CCO709

Hallo allemaal,

Sinds vorig jaar zomer, na rit naar Italiƫ, viel de cruise control uit. Dat was wel balen, want we moesten ook nog terug. Maar ja, dan maar zonder cc.
Na zoeken op dit forum uiteindelijk gevonden dat je de sensor op de pedalen kunt resetten. Nadat gedaan te hebben op het koppelingspedaal, werkte de cc weer. Maar helaas niet voor lang. Zodra je uit de auto stapte en het contact dus uitschakelde en de volgende keer weer instapt deed de cc het weer niet meer. Op verschillende manier de sensor gereset, ook door maar een heel klein stukje eruit te trekken, bleek het even weer te werken maar daarna weer niet. Nu wil ik eigenlijk de sensor vervangen, maar ik twijfel een beetje. Lees ook dat het de dashboardschakelaar zou kunnen zijn. Dat zou ik een beetje vreemd vinden als ik telkens door een reset van de sensor de cc weer aan de praat krijg (voor eventjes). Nu heb ik ook bij het pedaal gekeken en zie dan dat de sensor niet meer door het pedaal wordt aangeraakt en daardoor dus niet meer schakelt en de cc denkt dat het koppelingspedaal is ingedrukt. Wat ik vreemd vind, want ik kan het pedaal niet hoger duwen, niet met de hand en niet met de voet.
Mijn vraag: is het verstandig om de sensor te vervangen of moet ik toch nog even verder kijken naar andere oorzaken? Ik zou natuurlijk een klein stukje karton of iets dergelijks op de pedaal kunnen doen, zodat ie de sensor wel raakt. Wat is jullie advies?

CCO709

Bleek niet alleen de sensor/schakelaar op het koppelingspedaal te zijn, maar ook die van het rempedaal. Beiden vervangen en nu doet de cc het weer zoals het hoort.

pagi

!! ;D Altijd prettig wanneer de cc gewoon werkt
Verstuurd vanaf mijn Motorola Micro T-A-C Classic

shajisha1960

ik heb t zelfde probleem...maar t blijft heb pedaalschakelaar gereset maar geen resultaat.
ik maar 1 pedaal tis een automaat.

SMF spam blocked by CleanTalk