Welcome to Lagunaclub.nl. Please login or sign up.

22 september, 2023, 04:49

Login with username, password and session length

Recent

leden
  • Totaal aantal leden: 1.944
  • Latest: TimoTanus
Stats
  • Totaal aantal berichten: 194.097
  • Totaal aantal topics: 10.318
  • Online today: 56
  • Online ever: 383
  • (13 januari, 2020, 07:44)
Gebruikers Online
Users: 1
Guests: 41
Total: 42

Auto stottert bij warme motor.

Gestart door jeroentje91, 24 februari, 2016, 13:50

Vorige topic - Volgende topic

jeroentje91

Hallo clubleden,
Ik heb het volgende probleem:
Als ik een stuk ga rijden met mijn auto stottert de auto bij lage toeren (tussen 1100 en 2000). Dit gebeurt alleen met een warme motor. Met een koude motor heb ik nergens last van.
Ook reset de auto soms zichzelf als hij stottert (lees inhouden) dan gaan alle lampjes in het dashboard branden en staat de dagteller op 1 kilometer en het gemiddeld verbruik begint weer opnieuw te tellen.
Ik ben al bij verschillende autogarages geweest, ook bij de Renault dealer foutcode is: DF405 circuit pedaalweerstand en DF411 Circuit Rempedaalsensor. Deze foutcode heb ik al jaren en soms geeft hij ook een storing (2x per jaar) dan gaat het gloei spiraal lampje branden en moet ik de auto opnieuw starten en dan is alles over. 
Volgens de monteur is dit niet het probleem en weten ze niet wat het probleem is.
Weten jullie misschien wat het probleem is? Of iemand die mij kan helpen. Het is namelijk erg vervelend dat de auto stottert (inhoud). Rijden op de snelweg heb ik negens last van.
Alvast bedankt.  =thnx=

Marcel

Denk dat je het moet zoeken bij gasklephuis en rand zaken zoals... vervuild gasklephuis, vacuümslang boven op gasklephuis, stekker op gasklephuis.

jeroentje91

Kan je zelf de gasklephuis schoonmaken? Want ik lees dat je het dan ook opnieuw moet inleren? Is er een how to do handleiding voor?
Alvast bedankt.

Marcel

Kan je zelf doen en hoeft niet te worden ingeleerd. Bij huisregels en faq staat de werkplaats handboeken daar staat wel info in.

jeroentje91

Het is trouwens een benzine. 1.6 v16

jeroentje91

Ik ben naar Oostenrijk gereden en nergens last van gehad snelheid 130km. Maar toen ik in de file kwam liep de motor onregelmatig. Mijn passagiers in de auto zeiden het ook al, waarom schokt de auto zo. Tijdens de file liep de auto ook stationair onregelmatig. Ik zag de toerental naar beneden gaan hierbij ook schokken in de auto.
Het vreemde vind ik als de auto een tijdje stationair loopt dan pas onregelmatig gaat lopen (na 2 min stationair draaien)

Stadium III

Pen bonbine's al vervangen ?

Heb zelfs symptomen gehad
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

jeroentje91

Ja vorig jaar zijn er 2 vervangen. Toen was er eentje kapot. De auto liep toen op 3 cilinders. Nu loopt hij onregelmatig.

jeroentje91

De bobines geven geen foutmelding (van overslag), auto is helemaal nagekeken maar het wordt helaas alleen maar erger.
Ik heb nu ook dat het dashboard reset. Ik heb er een filmpje van gemaakt. https://youtu.be/pDeRKQfsshI . Ik stond hier voor een stoplicht te wachten. Auto loopt onregelmatig maar valt niet uit. Het rare is ook dat hij de dagteller ook reset als het display opnieuw aangaat. Weet iemand wat het probleem is of heeft het zelf gehad. Ik word er gek van.
Boven de 2100 toeren stottert hij niet.
Alvast bedankt.
Mvg. Jeroen

ojee66

Lijkt mij een elektrisch probleem. Bv door schokken van motor ergens een slecht kontakt wat bij hoge toeren de connector niet rommelt.

Verstuurd vanaf mijn GT-S6310N met Tapatalk

Spritmonitor.de" border="0

Stadium III

Mijn gevoel gaat richting gasklephuis
Aansturing ervan en vooral omdat hij schoot ,bedrading al gecontroleerd
EX : 1.8 8v RT 1997
EX : 1.8 16v Privilege aut 4 2002
EX  : Clio 3 initiale 2.0 2008
NU : 2.0 T Dynamique aut 6  2009

jeroentje91

Elektrisch probleem denk ik niet. Ik heb alleen deze problemen als de motor warm is, niet met een koude motor.

jeroentje91

Moet ik dan het gasklephuis plus de postiesensor vervangen?

SMF spam blocked by CleanTalk